امیر حاتمی صبح امروز (سه‌شنبه - ۲۹ آبان) طی سخنانی در مراسم افتتاح دانشکده دندانپزشکی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز تلاش دشمن این است که اجازه ندهد ما از منابع خود استفاده کنیم و می خواهد مردم از داشته های خود محروم شوند، گفت: برخلاف این نیت دشمن ما هرروز شاهد پیشرفت هایی در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی افزود: امروز در چشم مردم و نگاه مسئولان و به ویژه مقام معظم رهبری، ارتش یک سازمان عزیز و مورد اعتماد رهبری و مسئولان است. امروز ما دارای یک ارتش عزیز، اسلامی، ولایی و مقتدر هستیم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه چهره بیرونی نیروهای مسلح با اقتدار آنان شناخته می‌شود، گفت: در چشم دوست و دشمن امروز ارتش ما یک ارتش مقتدر است و کسی به خود اجاره نمی دهد به حیطه عمل او دست درازی کند و طمعی داشته باشد و در عین حال دوستان نیز برابر ارتش، احساس دوستی می کنند.

امیر حاتمی با بر شمردن ویژگی های ارتش و نیروهای مسلح از دیدگاه قانون اظهار کرد: اینکه چرا باید نیروهای مسلح در زمینه پزشکی نیز تلاش کنند، پاسخش این است که وقتی ارتش وظیفه مهم حفاظت و حراست از مرزها را بر عهده دارد، باید یک سازمان خودکفا باشد که اجرای ماموریت هایی از قبیل حضور هشت ساله در دفاع مقدس و از آن پس استقرار مقتدرانه در مرزها برای حفاظت از آن و مقابله با عناصر ضدانقلاب از این دست موارد است.

وی افزود: این موضوعی که چندسالی است بیش از گذشته مطرح است که به جای عضوگیری به سمت عضویابی حرکت کنیم ناظر بر این نکته است که ما باید افرادی را به نیروهای مسلح بیاوریم که روحیه شان با کار نظامی سازگار، دلداده نظام و در پی دفاع از آن باشند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما یکی از وظایف مان پشتیبانی از نیروهای مسلح است، گفت: در جایی که دشمن تلاش می کند ما را محدود و تحریم کند حتما باید وارد عمل شویم، و امروز می بینیم که وضع ما از قبل تحریم ها بهتر است. امروز آمریکایی ها در جهان منزوی هستند، آنان می خواستند علیه ما ائتلافی شکل دهند اما کشورهای جهان در برابر آمریکا طرف ایران را گرفتند و بر حقانیت کشورمان تاکید کردند و دیدیم که چگونه رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل در حین سخنرانی مضحکه حاضران شد.

امیر حاتمی با تاکید بر اینکه آنان امروز ضعیفترند و ما قوی تریم، گفت: ما به خود متکی هستیم و از این شرایط عبور می کنیم، البته حتما سختی ها هم خواهد بود، گرانی هم پیش می آید و هم برای مردم ما و هم برای مسئولان و دستگاه های دولتی ما سختی هایی وجود خواهد داشت اما حتما پیروزی ان‌شاءالله با ما خواهد بود و در این شرایط هرکاری که بتوانیم برای مجموعه نیروهای مسلح انجام می‌دهیم.

وی در پایان گفت: آمریکایی ها می گفتند که کاری میکنند که ما چهل سالگی انقلاب مان را نبینیم اما به کوری چشم آنان، جشن چهل سالگی انقلاب ر هرچه باشکوهتر برگزار می‌کنیم و در شرایطی وارد دهه پنجم انقلاب می‌شویم که از گذشته قدرتمندتر و مقتدرتر باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.