حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی رئیس دفتر جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا صبح چهارشنبه در مراسم معارفه خود با اشاره به سابقه ۳۰ سال حضور در مجموعه سپاه اظهار کرد: تخصص اولیه من گزینش است. در این راستا بیش از ۱۰ دوره ارزیابی و گزینش را تدریس کرده‌ام.

 

وی خاطر نشان کرد: از سال ۶۲ با موافقت امام خمینی (ره) به عنوان رئیس سازمان حفاظت سپاه فعالیت کردم و حدود ۱۰ سال بعد به سازمان تبلیغات اسلامی رفتم و در آنجا هفت سال جانشین رئیس این سازمان بودم. سال ۸۰ نیز به سپاه آمدم و به عنوان جانشین نمانیده ولی فقیه در خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی بودم و از سال ۸۴ تا ۱۳ اسفند ماه سال جاری افتخار نمایندگی ایشان در سپاه را داشتم.

 

رئیس دفتر دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه به سپاهی بودن خودم افتخار می کنم اما امروز در خدمت همه نیروهای مسلح هستم، اظهار کرد: در نگرش دینی انتصاب مسئولیت‌ها براساس صلاحیت‌ها انجام می شود و هر چه که مسئولیت سنگین‌تر باشد، صلاحیت بیشتری را می طلبد. همچنین مسئولیت الزاماتی دارد که نیازمند تداوم و  افزایش صلاحیت‌ها است. در همین راستا در نیروهای مسلح واقعا مسئولیت‌ها آنقدر سنگین است که نیازمند مراقبت‌های بعد از انتصاب است.

 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی منتسب به دو جایگاه ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا هستند. در نتیجه این دو جایگاه اقتضائاتی دارد که همه باید در بالاترین نظام ارزش‌ها قرار بگیرد. قطعا کسانی که در جایگاه الگو قرار می گیرند، باید مراقبت‌های بسیاری از خود داشته باشند؛ چراکه جایگاه الگو اقتضائات خاصی دارد. در همین راستا از همه مجموعه‌های نیروهای مسلح تقاضا دارم که من را در مسیر انجام خدمت در مسئولیت جدید کمک کنند تا بتوانیم با تلاش مضاعف و حرکتی نو، به بخشی از منویّات رهبری جامه عمل بپوشانیم.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر پیشین دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تاسیس سازمان عقیدتی-سیاسی در نیروهای مسلح گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که زمزمه‌های انحلال ارتش مطرح شد، امام خمینی فرمودند که ارتش باید بماند اما یک تشکیلات دینی نیز در کنار آن قرار بگیرد. در آن زمان برخی از فرماندهان وقت ارتش از جمله تیمسار فلاحی معتقد بودند که تاسیس این مجموعه به وحدت فرماندهی در ارتش لطمه وارد می کند. امام پس از شنیدن این اظهارات اعلام کردند که چنین ارتشی نمی خواهیم. اما در نهایت مجموعه سازمان عقیدتی -سیاسی در ارتش تاسیس شد و به دستور امام من مسئولیت آن مجموعه را عهده‌دار شدم.

 

وی با بیان اینکه در دوران حضور خود در این مسئولیت هرآنچه را که در توان داشتم انجام دادم و خود را در این مسیر مدیون خون شهدا می دانم، افزود: پس از رحلت امام خمینی، مقام معظم رهبری با شناختی که از من داشتند مجددا طی حکمی به من دادند و من تا سال 74 در ارتش خدمت کردم. پس از آن خدمت ایشان رفتم و درخواست دادم تا به واسطه اینکه سنم بالا رفته و ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،  مسئولیت اجرایی را که نیازمند نشاط و روحیه‌ای بالااست، به دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بروم و آنجا را ادره کنم مقام معظم رهبری نیز با درخواست بنده موافقت کردند.

 

صفایی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که طی ۳۹ سال پس از پیروزی انقلاب با حکم دو امام (امام خمینی و مقام معظم رهبری به عنوان امام وقت) ایفای مسئولیت کرده‌ام خاطر نشان کرد: مسئولیت ها در نظام سالامی امانتی بسیار سنگین هستند که باید افراد در انجام آنها تلاش فراوانی بکنند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.