همایش پاسداشت جبهه جهانی اسلام و محور مقاومت، شامگاه دوشنبه ۲۸ آبان ماه در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش گفت: در این همایش افرادی را می بینیم که عمر خود را در جبهه مقاومت گذاشتند. چندین قرن است که ملت‌های مسلمان تحت استعمار کشورهای اشغالگر بوده اند. اگر چه در جنگ‌های صلیبی هزاران مسلمان به شهادت رسیدند، اما در دویست سال اخیر استعمار علاوه بر کشتار ملل مسلمان با نفوذ و حیله بر جوامع مسلمان تسلط دارد. مردم ایران به میدان آمدند تا با این استعمار ۲۰۰ ساله مقابله کنند، البته در ابتدا با شکنجه و تبعید رژیم پهلوی مواجه شدند، اما در انتها کشورشان را فتح کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه استعمار، رژیم بعث را علیه ایران مجهز کرد ادامه داد: بعثی ها ۵ استان ایران را اشغال کردند، اما نتیجه مقاومت ایرانیان امروز گسترش محور مقاومت به عراق است، مقاومتی که از ایران شروع شد، به لبنان رسید و با نام حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد.

رضایی در تشریح چگونگی شکل گیری حزب الله لبنان گفت: در زمان فتح خرمشهر، اسرائیل به لبنان حمله کرد و در فرصت کوتاهی به بیروت رسید. در ابتدا در شورای عالی دفاع تصمیم گرفتیم که ایران به لبنان کمک کند. به همین منظور بهترین فرمانده خودمان حاج احمد متوسلیان را برای این ماموریت انتخاب کردیم. ایشان خدمت رهبری آمدند که آن زمان رئیس شورای عالی دفاع بودند. حاج احمد زمانی وارد لبنان شد که بخش اعظم لبنان توسط اسرائیل اشغال شده بود، اما علی رغم مشکلاتی که وجود داشت تیپ حاج احمد در منطقه ماند و حزب الله از نفس همان تیپ رشد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومتی که از ایران شروع شد، مشروع ترین و قانونی ترین مقاومتی است که جهان به خود دیده تصریح کرد: در همه جا ما تنها از خود دفاع کردیم؛ در یمن، عراق، لبنان و فلسطین ما تنها مدافع حقوق خود بودیم. باید بدانیم که مقاومت تنها راه بازگشت افتخار و عظمت جهان اسلام است.

رضایی با بیان اینکه امروز نفوذی های آمریکا بدتر از ترامپ به کشورمان ضربه می‌زنند گفت: نفوذی های آمریکا چرخ اقتصاد را معطل کردند. نفوذی های آمریکا بدتر از ترامپ به اقتصاد کشورمان ضربه می‌زنند؛ ما با مقاومت خود راس و سر اژدهای آمریکا را زدیم، اما بدنه این اژدها همچنان زنده است. لیبرال ها در کشور همچنان مدیریت می کنند. ما هم در خارج و هم در داخل با آمریکا مواجهیم. آمریکا دشمن اول ماست، زیرا در خارج با سیاست‌های خصمانه آمریکا مواجهیم و در داخل هم نفوذی های آمریکا به کشور ضربه می‌زنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که به چه جرمی ما باید تحریم شویم خاطرنشان کرد: ملت ایران چه گناهی کرده که باید تحریم شود، جز اینکه می‌خواهد روی پای خود بایستد، جز اینکه می‌خواهد از حقوق خود دفاع کند.

وی با اشاره به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران گفت: افرادی که این شعار را می دهند همان کسانی هستند که امروز از تحریم ایران دفاع می کنند، همگان باید بدانند که مقاومت،رمز پیروزی کشورمان و جهان اسلام است.

رضایی با بیان اینکه فروپاشی آمریکا از انقلاب اسلامی آغاز شد افزود: ترکیه و پاکستان از متحدان دائمی آمریکا بودند، اما امروز به آمریکا پشت کردند. عربستان هم وضع نامعلومی دارد. معلوم نیست چه کسی در این کشور پادشاه است. ابتدا آمریکایی ها به بن سلمان قدرت دادند و حالا معلوم نیست به چه دلایلی آبرویش را برده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز نتایج محور مقاومت یکی پس از دیگری در جهان نمایان می‌شود ادامه داد: بارها در عمر انقلاب اسلامی خواستند که انقلاب را خانه‌نشین کنند، اما هر بار یک تهاجمی علیه کشور شروع و انقلاب مجدد پرفروغ شد. امروز هم زمان به خط شدن نیروهای انقلاب است و جوان ها و نیروهای حزب اللهی باید به میدان بیایند. ما ناکارآمدی ها و ضعف هایی داریم که همه آنها ناشی از تفکرات لیبرالی است.

وی با طرح این سوال که چرا سندها و دستورات رهبری در کشور اجرا نمی شود، اظهار کرد: چرا برخی نمی گذارند که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود؟ چرا ۱۹ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشورمان وارد بازار شد و موجب شد پول کشور بی پشتوانه شود. در موضوع تحریم ها به جای اینکه آمریکا متهم شود، مقاومت را متهم می‌کنند. به جای اینکه برچسب ناکارآمدی به پیشانی آمریکا و لیبرال‌ها بخورد می‌خواهند ناکارآمدی را به پیشانی محور مقاومت بزنند.

رضایی با بیان اینکه امروز متحدان آمریکا به این نتیجه رسیدند که دیگر نباید دنباله روی سیاست‌های آمریکا باشند گفت: چند روز پیش آقای ماکرون اعلام کرد ما دوست آمریکا هستیم، اما نوکر آمریکا نخواهیم بود؛ آمریکا هر چه ضعیف تر شود خشن تر می شود و آن چهره خبیث خود را نشان می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.