«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را «واقعاً بد» توصیف کرده اما گفته که کشورهای دیگر هم «کارهای بد زیادی» انجام می‌دهند. 

وبگاه «اکسیوس» به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داده ترامپ بلافاصله بعد از ترور این روزنامه‌نگار به عنوان اقدامی «واقعا بد» گفته است: «کشورهای دیگری مثل چین هم کارهای بد زیادی انجام می‌دهند.»  

طبق این گزارش، ترامپ همچنین در جمع دستیارانش گفته فکر می‌کند با توجه به اقدام‌های وحشیانه کشورهایی مانند چین، مضحک است که مردم این‌قدر اقدام عربستان سعودی درباره قتل یک نفر را بزرگ می‌کنند.  

ترامپ همچنین با صدای بلند از دستیارانش پرسیده چرا آمریکا باید در ماجرای قتل خاشقچی به جانبداری از یک طرف بپردازد، حال آنکه او اصلا شهروند آمریکا نبوده و قتل هم در آمریکا اتفاق نیفتاده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی تلاش کرده ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی را کوچک‌نمایی کند که روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این ارزیابی رسیده که این ترور به دستور «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی انجام شده است. 

ترامپ پیش از این در واکنش به فشارها برای تنبیه عربستان سعودی به قراردادهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری با این کشور اشاره کرده و گفته قطع تجارت تسلیحاتی با ریاض، در واقع تنبیه آمریکا است و مشاغل را در این کشور تهدید می‌کند. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.