روزنامه الجریده کویت نوشت، "خالد الجار الله" معاون وزیر خارجه کویت گفت که روابط کشورش با سوریه قطع نشده بلکه تعلیق شده است.

وی در حاشیه حضور خود در مراسم سی‌امین سالروز تشکیل دولت فلسطین که در سفارت فلسطین در کویت برگزار شد گفت: ما درخواست‌های مشخصی درباره بازگشایی سفارتمان در دمشق به دولت سوریه ارائه نکرده‌ایم.

وی افزود: تا جایی که ما می‌دانیم برخی از بردارنمان در کشورهای عربی چنین درخواست‌هایی مطرح کردند و آنها در صدد سامان دادن به اوضاع سفارتخانه‌های خود در دمشق هستند.

الجار الله گفت: ما در بازگشایی سفارتمان در سوریه عجله نمی‌کنیم. سفارت سوریه در کویت موجود است و سفارت کویت در دمشق بسته شده است و پروازهای هوایی دو کشور برقرار است.

بیشتر بخوانید

استقبال سوریه از گام‌های کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با دمشق

هیئت‌بلندپایه اردنی در راه سوریه؛ روابط عادی‌می‌شود؟

پیش از این اخباری مبنی بر احتمال بازگشایی سفارت امارات در سوریه منتشر شده بود. امروز نیز یک هیئت اردنی طی سفر به سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به خبرهایی مبنی بر احتمال بازگشایی سفارت امارات در دمشق گفت ما از هرگونه اقدام و گامی که ممکن است کشورهای عربی که سفارت‌هایشان را در دمشق بسته بودند، برای ازسرگیری فعالیت در خاک سوریه بردارند، استقبال می‌کنیم و تصمیم بازگشایی سفارت امارات به خود آنها مربوط است، چرا که کشور دارای حاکمیت هستند، آنها خود این خبر را اعلام و پخش کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.