&#۳۹; خالد الجارالله &#۳۹; در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی کویت (کونا)منتشر کرد ، اظهار داشت : روابط ما با سوریه طبق تصمیم اتحادیه عرب به حالت تعلیق در آمده است و به همین دلیل سفارت کویت در دمشق همچنان بسته است هر چند که برخی از کشورهای عربی درخواست کرده اند تا سفارت خود در پایتخت سوریه را باز گشایی کنند.
اشاره معاون وزیر خارجه کویت به اخباری است که اخیرا درباره اظهار تمایل برخی کشورهای عربی مانند الجزایر ، اردن ، امارات و مصر برای از سرگیری روابط خود با سوریه منتشر شده است .
وزیران خارجه اتحادیه عرب نوامبر ۲۰۱۱ چند ماه پس از آغاز بحران در سوریه، عضویت این کشور را در اتحادیه عرب به حالت تعلیق درآوردند.
بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای سوری به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.
معاون وزیر خارجه کویت همچنین در خصوص نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض عربستان ، با بیان اینکه نشست با حضور همه اعضا برگزار می شود ، ابراز امیدواری کرد که شورای همکاری خلیج فارس از این فرصت برای حضور سران خود استفاده کند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.
این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه با بیان اینکه این شروط ناقض حاکمیت این کشور است به آن عمل نکرده است .
بعد از این اختلاف روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به شدت متنشج شد واختلافات آنان را بیش از پیش کرد به نحوی که در حال حاضر امارات ، بحرین و عربستان در یک سو و کویت ، قطر و عمان هم در سوی دیگر این میدان ایستاده اند.
برخی گزارش ها حاکیست که &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهوری آمریکا قصد دارد از رسوایی ناشی از دخالت سران سعودی در قتل &#۳۹;جمال خاشقچی&#۳۹; روزنامه نگار مخالف &#۳۹;محمد بن سلمان&#۳۹; ولیعهد عربستان ، برای وارد آوردن فشار به آنها برای بهبود روابط با قطر استفاده کند.
'خالد العطیه' وزیر دفاع قطر ماه گذشته برای از سرگیری روابط با کشورهای تحریم کننده سه شرط اعلام کرد . عذرخواهی تحریم کنندگان ، پایان فوری تحریم ها و بازگشت به میز مذاکره، این سه شرط بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.