نخست وزیر پاکستان در شبکه های اجتماعی از رییس جمهور آمریکا خواست که اطلاعات خود را افزایش دهد تا بتواند درک بهتری از پاکستان داشته باشد.

 

"عمران خان" گفت: هیچ تبعه پاکستانی در حملات ۱۱ سپتامبر دست نداشت، اما با این وجود پاکستان تصمیم گرفت که در جنگ آمریکا علیه تروریسم با واشنگتن همکاری کند. پاکستان تلفات زیادی در این جنگ داشت و بیش از ۷۵ هزار نفر از اتباع این کشور در این جنگ جان باختند و اقتصاد پاکستان بیش از ۱۲۳ میلیارد دلار زیان دید. در صورتی که کمک های مالی آمریکا تنها حدود ۲۰ میلیارد دلار بود. مناطق قبایلی پاکستان کاملاً نابود شد و میلیون ها نفر از مردم با از دست دادن خانه های خود آواره شده اند. این جنگ به زندگی مردم پاکستان به شدت آسیب رسانده است.


وی تاکید کرد: پاکستان به طور رایگان خطوط هوایی و زمینی خود را در اختیار آمریکا قرار داد. آیا آقای ترامپ می تواند نام ائتلاف دیگر را ذکر کند که به اندازه پاکستان فداکاری کرده باشد؟
عمران خان در پایان گفت: به جای اینکه آمریکا پاکستان را سپر بلای شکست خود در افغانستان کند باید این موضوع را به طور جدی ارزیابی کند که چرا با وجود استقرار 140 هزار نیروی ناتو و 250 هزار نیروی افغان و صرف بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان ، امروز طالبان قوی تر از گذشته در منطقه فعالیت دارد.

وزیر حقوق بشر پاکستان در واکنش به اظهارات ترامپ؛

چاپلوسی برای آمریکا فایده ای ندارد

وزیر حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: تاریخ بار دیگر ثابت کرد که چاپلوسی برای آمریکا هیچ فایده ای در بر نخواهد داشت.
 «شیرین مزاری» در توییتی در واکنش به اظهارات ضدپاکستانی اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا نوشت: اظهارات اخیر ترامپ حامل پیام برای آن دسته از سیاستمداران پاکستانی است که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر برای خوشحال کردن آمریکا همه کار کردند.
وی افزود: کشته شدن اتباع پاکستانی در حملات پهپادی آمریکا در خاک آن کشور، آزادی قاتلان زنجیره ای و کارمندان آمریکایی همچون «ریموند دیویس» که قوانین پاکستان را زیر پا گذاشتند، نتایج این تلاش های آنان بود.
«شیرین مزاری» گفت: تعداد شهروندان پاکستانی که در حملات هواپیماهای جاسوسی آمریکا جان باختند بسیار زیاد است اما تاریخ بار دیگر ثابت کرد که چاپلوسی برای آمریکا هیچ فایده ای برای ما نخواهد داشت.
وی گفت: سیاست های آمریکا خلاف منافع پاکستان است.
این وزیر پاکستانی تاکید کرد: سیاست های آمریکا در تنها کردن چین یا ایران هرگز بر استراتژی پاکستان برای کسب منافع خود تاثیرگذار نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.