مرتضی بانک بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری چالدران با اشاره به سیاست دولت در راستای کاهش قیمت ارز در کشور اظهارداشت: این روند در ماه های آتی نیز ادامه دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل بخش دولتی و خصوصی برای توسعه زیرساخت های استان افزود: دولت موظف است امکانات و تسهیلات را برای سرمایه گذاران فراهم کرده و با تامین زیرساخت ها فرصت مشارکت را برای آنها ایجاد کند.

بانک با بیان اینکه صاحبان سرمایه و صنعتگران باید به دنبال استقرار صنایع تبدیلی در این مناطق باشند ادامه داد: در این سفر قرار است طرح هایی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه احیای دریچه ارومیه یکی از مطالبات اصلی مردم استان است افزود: نباید به بهانه توسعه، اکوسیستمی که در مجموعه جغرافیایی ایجاد شده از روال طبیعی خارج کرد، برنامه های توسعه ای کشور می بایست با در نظر گرفتن شرایط و حفظ ظرفیت های طبیعی تدوین شود.

بانک در خصوص مذاکرات با کشور آمریکا و خروج این کشور از برجام نیز افزود: ترامپ یکجانبه گرایی را در دنیا ترویج می کند، او در تلاش است تا همه چیز معطوف به آمریکا شود و اینگونه نگاه، آلمان نازی را به ذهن ها تداعی می کند.

وی بیان کرد: مخالفت ترامپ و خروج از برجام حکایت از این دارد که واشنگتن در آن به مقاصد تمامت خواهانه خود دست نیافته و این نشان از موفقیت دیپلمات های ایرانی در حفظ و حراست از منافع ملی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.