حاجی رضا شاکرمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چندی پیش با مطرح شدن شایعاتی در خصوص ریختن عمدی گازوئیل در محور کرج - چالوس توسط ماشین های حمل خودرو، این موضوع توسط اداره راه و شهرسازی استان بررسی و تکذیب شد. 

جاده گردشگری و کوهستانی کرج - چالوس در روزهای تعطیل بویژه آخر هفته همواره با حجم بالای ترافیک مواجه است و از جمله راههای مورد توجه گردشگران برای سفر به شمال کشور است. 

وی اضافه کرد: بار دیگر نیز شایعاتی در این باره مطرح که این بار پلیس راه استان البرز بررسی های مجدد را انجام و مشخص شد که این موضوع صحت ندارد. 

شاکری با اشاره به دلایل لغزنده بودن جاده در برخی نقاط جاده چالوس اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن این محور و وجود قوس های زیاد که تصادفات نیز در این محل ها و سر پیچ ها اتفاق می افتد سبب ریزش روغن و ضد یخ خوردهای تصادفی در سطح جاده می شود. 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تردد خودروهای سنگین از جمله کامیون به دلیل عملیات های عمرانی و تردد اتوبوس ها در این محور ، احتمال ریزش گازوییل از باک و سیستم سوخت رسانی در آن وجود دارد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: از طرفی با توجه به وجود باغ و رستوران در محور کرج - چالوس و استفاده از گازوییل و نفت برای سیستم گرمایشی که از طریق وانت بار و کامیون انجام می‌شود، احتمال ریزش از درب تانکر هنگام گذر از پیچ ها و سربالایی ها وجود دارد. 

شاکرمی افزود: همچنین در ابتدای شروع بارش ها به دلیل وجود غبار ناشی از تردد خودروها در سطح آسفالت به طور معمول لغزنده است. 

وی ادامه داد: با کسانی که در رابطه با لغزنده بودن عمدی جاده کرج - چالوس اقدام به شایعه پراکنی کنند، برخورد قضایی می شود. 

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری کرج - چالوس در حوزه استان البرز و نیمی دیگر نیز در حوزه استان مازندران است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.