سفارت انگلیس در تهران اعلام کرد:

«جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا، امروز و در آغاز سفر خود به ایران اولین ملاقات خود را با آقای دکتر ظریف داشتند. مذاکرات دو طرف در این سفر پیرامون توافق هسته‌ای، منطقه و نگرانی‌های مربوط به پرونده‌های انگلیسی‌های دو ملیتی است.»

سفر جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس به ایران روز دوشنبه در حالی انجام شد که آمریکا تحریم‌های یک جانبه‌اش علیه ایران را که در چارچوب برجام تعلیق شده بود به طور کامل بازگردانده است و کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه هنوز نتوانسته‌اند برای منتفع شدن ایران از مزایای اقتصادی و تجاری برجام و رفع تحریم‌ها، سازوکار ویژه مالی را اعلام کنند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: هنوز هیچ کشوری حاضر نشده میزبانی سازوکار مالی بین ایران و اروپا را قبول کند؛ اتریش و لوکزامبورگ قبول نکردند و اروپا ناتوان از ثبت SPV است.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها یا نخواستند یا نتوانستند تاکنون کاری انجام دهند، اما ما تا زمانی که باقی ماندن در برجام به نفع کشور باشد در آن می‌مانیم و اگر این نباشد ماندن در برجام فایده ای ندارد. اگر تا الان ماندیم به این دلیل است که در ابعاد سیاسی و اقتصادی ماندن به نفع ماست. در حال حاضر شرایط مطلوبی است اما این حتما پایدار نخواهد ماند و اروپایی‌ها باید بدانند این وضعیت نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.