به گزارش میرر، اگر در پایین منطقه بریجت شهر لیدز در حال پرسه زدن باشید ممکن است در چند هفته آینده در رستورانی تازه افتتاح شده در این منطقه با چیز عجیب و غریبی مواجه شوید.

هفته پایانی ماه نوامبر امسال مردی که از مثلث برمودا هم مبهم تر است برای اولین بار به صورت اختصاصی به شهرهای لیدز و بیرمنگام می آید تا در یک رویداد منحصر به فرد عصرگاهی با برنامه یک تجربه با... حاضر شود. در این برنامه رابرت دنیرو روی صحنه با طرفدارانش ملاقات و درباره همه چیز بحث و گفتگو می کند.

اکنون رابرت دنیرو که احتمالا به عنوان بزرگ ترین بازیگر زنده دنیا (با حضور در ۱۰۲ فیلم، ۷ نامزدی اسکار، کسب ۲ جایزه اسکار و شمار زیادی از جوایز افتخاری) شناخته می شود، موافقت کرده است که یک مصاحبه در حمایت از این رویداد که در روزهای ۲۶ و ۲۷ نوامبر در شهرهای لیدز و بیرمنگام برگزار می شود، انجام دهد.

بازیگر «راننده تاکسی» مشهور است که اگر از لحن یا شخصیت مصاحبه کننده خوشش نیاید مصاحبه ها را نیمه کاره رها می کند، بنابراین ما کمی از ملاقات با این مرد نگران بودیم اما ناگهان او صحبت را با یک شوخی آغاز کرد؛ «به من بگویید آقای باب» (احتمالا با جمله مشهور سیدنی پواتیه در فیلم «درگرمای شب» شوخی کرده است) و در ادامه به ما گفت که چقدر از غذای بانگر (نوعی سوسیس انگلیسی) خوشش می آید.

در اینجا به بخشی از این مصاحبه نگاهی می اندازیم:

* شما تا به حال هیچ وقت برنامه ای شبیه به این نداشته اید. چرا الان و چرا شهرهای لیدز و بیرمنگام؟

-این چیزی بود که می خواستم آن را امتحان کنم و درباره شهرها هم کنجکاوم و می خواهم آن قسمت دنیا را ببینم. می دانید که من سبک زندگی پرزرق و برقی ندارم پس موضوع پول (اشاره به قیمت بلیت این برنامه دارد) نیست. من کنجکاوم، همین.

* مردمی که شما را می بینند چه انتظار و توقعی می توانند از شما داشته باشند؟

- من سوال هایی را می پرسم و درباره موضوعات مختلف صحبت خواهم کرد. آنها کلیپ هایی از فیلم هایم را نشان می دهند. در کل جالب و سرگرم کننده خواهد بود. قبلا هیچ وقت شبیه این کار را نکرده ام پس این اتفاق برای من جدید و هر چه باشد خوب است.

* درمورد شهر لیدز یا بیرمنگام چه می دانید؟

-زیاد نمی دانم و به همین دلیل دوست دارم به آنجا سفر کنم و ببینم شبیه چه مکان هایی هستند. ممکن است اگر جاهای خوبی باشند، زمانی با بچه هایم دوباره به آنجا برگردم.

* شما با رستوران هم سر و کار دارید (به رستوران های متعدد رابرت دنیرو اشاره دارد). آیا غذای بریتانیایی دوست دارید؟

-من از بانگر (نوعی سوسیس) بریتانیایی و همچنین رستوران های بریتانیا خوشم می آید.

* آیا آشپز خوبی هستید؟

-نه، من نمی توانم به هیچ وجه آشپزی کنم اما می توانم غذای خوب و بد را ارزیابی کنم.

* شما ۱۰۲ فیلم بازی کرده اید. شاخص ترین نقش تان کدام است؟

«گاو خشمگین» را دوست دارم؛ جایی که من نقش جیک لاماتا بوکسور را بازی کردم. سر آن فیلم بسیار سختی کشیدم، اما آن فیلم یک کار دلی بود. من همچنین به تازگی فیلم «ایرلندی» را با مارتین اسکورسیزی، آل پاچینو و جو پشی تمام کردم. این فیلم پس از مدت طولانی ساخته شد و من اوقات خوبی را سر آن کار داشتم.

* شما و آل پاچینو بازیگران بزرگ سینما هستید. آیا رقابتی بین شما وجود دارد؟

-نه، نه، نه. ما مدت زمان خیلی خیلی طولانیست که همدیگر را می شناسیم. تردیدی نیست که ما برای نقش های شبیه به هم انتخاب شده ایم. آل (پاچینو) چیزهایی را که امروز از آنها استفاده می کنم به من یاد داد. می دانید او دوست دارد همیشه در حال خواندن فیلمنامه باشد و من اکنون این کار را در تمام روز انجام می دهم.

* شما  معرف یک عصر از بازیگران بزرگ هستید. دنیروی امروز دنیا چه کسی است؟

-امروز چند بازیگر جوان فوق العاده وجود دارد. من فکر می کنم دی کاپریو عالیست، بردلی کوپر هم همینطور، چند بازیگر جوان دیگر هم هستند که اسمشان را به خاطر نمی آورم اما فوق العاده هستند.

* شما احتمالا یکی از مشهورترین افراد ساکن کره زمین هستید. مشهور بودن مشکل است؟

-مشکلی نیست، کاملا آزادانه در نیویورک قدم می زنم، مردم سلام می کنند و من هم جواب می دهم، شاید بعضی ها بخواهند یک عکس بگیرند که اشکالی ندارد و این موجب می شود که تجربه واقعی دیدار با مردم را داشته باشم. شنیده ام مردم در لیدز و بیرمنگام خیلی دوستانه رفتار می کنند پس خیلی خوب خواهد شد.

* برای بسیاری از بازیگران جوان شما یک قهرمان هستید. قهرمان های شما چه کسانی بودند؟

-مارلون براندو، مونتگومری کلیفت، جیمز دین همه آنها الهام بخش من بودند. وقتی از من خواسته شد که نقش ویتو کورلئونه، جوانی مارلون براندو را در «پدرخوانده: قسمت دوم» بازی کنم بسیار هیجان زده بودم.

* اگر بتوانید جوانی خودتان را ملاقات کنید، چه نصیحتی به او خواهید کرد؟

-اگر داری کار می کنی، خوش شانس هستی! مهم است که به همه گوش بدهی و پند آنها را دریافت کنی، اما تو باید تصمیم بگیری که کار را چگونه انجام دهی. این موجب منحصر به فرد بودن تو می شود.

* شما ۷۵ ساله شده اید. آیا تصوری از بازنشستگی دارید؟

-نمی دانم غیر از کاری که انجام می دهم کار دیگری می توانم انجام دهم؟! در ذهنم احساس پیری نمی کنم حتی مثل گذشته به خودم هم نگاه نمی کنم، پس فکر کنم فقط ادامه می دهم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.