کیهان نوشت:محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به مباحث مطرح شده درباره اظهارات اخیرش درخصوص پولشویی اظهار داشت: صحبت‌هایی که بنده داشتم عین نوار آن موجود است.

وی افزود: من تقاضا می‌کنم افرادی که اعلام‌نظر کرده‌اند راجع‌به آن چیزی که بنده گفتم اعلام‌نظر کنند نه آن چیزی که خودشان خواسته‌اند.

وزیر امور خارجه گفت:‌در واقع برخی دوستان ما ببر کاغذی می‌سازند و این ببر را خیلی خوب شکار می‌کنند لذا به جای اینکه ببر کاغذی بسازند مؤلف زنده است، نوار و کلیپ آن وجود دارد بنابراین گوش کنند و اگر بنده جایی را متهم کرده‌ام آنگاه بیایند و از بنده سؤال کنند.

درباره اظهارات آقای ظریف باید گفت اولاً ایشان بطور آشکار و واضح منتقدان FATF را به پولشویی و رشوه گیری متهم کرده و ثانیا و از آن بدتر نظام را متهم به پولشویی کرده است. بحث در آن مصاحبه درباره لایحه دولت درخصوص CFT (لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم) بود و ظریف با اظهارات نسنجیده خود بوضوح کشور را به تامین مالی تروریسم -یعنی همان اتهام بی‌پایه و اساس این روزهای دشمن به کشور- متهم ساخت که با استقبال گسترده و کف و سوت رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب مواجه شد.

گفتنی است دفاع رسانه های دلواپس از پولشویان و عین نظام دانستن عوامل پولشویی از نکات قابل تامل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.