درگیری های اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در نوار غزه که با پذیرش آتش بس از سوی دو طرف متوقف شده است، معادلات سیاسی تل آویو را به هم ریخته و نخست وزیر این رژیم را در شرایط دشواری قرار داده است؛ به طوری که به عقیده کارشناسان، این رژیم در جریان تجاوز اخیر خود به غزه، توان بازدارندگی خود را در برابر حماس از دست داده است. 

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته و در پی مخالفت با برقراری آتش‌ بس در نوار غزه، استعفای خود را اعلام کرد. پس از آن برخی از احزاب کابینه خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند. 

در همین حال پایگاه خبری القدس العربی گزارش داد که نتانیاهو روز یکشنبه در آغاز نشست کابینه خود گفت: اسرائیل در شرایط امنیتی حساسی قرار دارد و برگزاری انتخابات زودهنگام غیرضروری و یک اشتباه است. 

وی به انتخابات زودهنگام پیشین اشاره و تاکید کرد که نتایج آن انتخابات آنگونه که انتظار می رفت، نبود؛ بنابرین باید تلاش کنیم از بروز مجدد این اشتباهات خودداری کنیم. 

قرار است نتانیاهو امشب با موشه کحلون وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب &#۳۹;کولانو&#۳۹; دیدار و راه های جلوگیری از فروپاشی کابینه فعلی را بررسی کند.

نتانیاهو سعی می کند که کحلون را برای حمایت نکردن از طرح انتخابات زودهنگام، متقاعد کند.

استعفای لیبرمن رهبر حزب &#۳۹;اسرائیل خانه ماست&#۳۹; از کابنیه تل آویو، بحران سیاسی بی‌سابقه ‌ای را برای نتانیاهو ایجاد کرده و وی را در موقعیت دشوار قرار داده است. 

از سوی دیگر، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو قصد دارد نفتالی بینت رهبر حزب بیت یهودی (خانه یهودی) را تا نوامبر ۲۰۱۹ ( آبان/ آذر ۹۸) به عنوان وزیر جنگ منصوب کند. 

این در حالی است که پایگاه صهیونیستی &#۳۹;واللا&#۳۹; روز گذشته (شنبه) در مطلبی یحیی سنوار رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تنها پیروز درگیری های اخیر در غزه دانست و نوشت: سنوار کابنیه رژیم اسرائیل و بنیامن نتانیاهو نخست وزیرش را سرنگون کرد. 

یکی از ویژگی های تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی و حماس، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در غزه است که همین مساله توان بازدارندگی آن را در جلوگیری از طولانی شدن جنگ و ضربات اسرائیل به این منطقه، بالا برده است. 

پس از تجاوز شامگاه یکشنبه (۲۰ آبان ماه) گروهی از کماندوهای ارتش این رژیم به منطقه ای در شرق خان یونس و ترور &#۳۹;نور برکه&#۳۹; از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام، درگیری های شدید میان دو طرف آغاز شد. 

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و در اقدامی تلافی جویانه، شهرک های صهیونیست نشین را با موشک های خود هدف قرار دادند. 

مقاومت اسلامی در پاسخ به تهاجم صهیونیست‌ ها، از موشک هدایت‌ شونده ضدتانک «کورنت» استفاده کرد تا به طرف صهیونیستی گستردگی تسلیحات خود را یادآوری کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.