وبگاه تحلیلی، خبری مستقر در لندن  روز دوشنبه از سخنان منتسب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کناره گیری از سمتش خبر داد و نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آمادگی خود را برای کناره‌گیری از سمتش اعلام کرده اما جایگزین مناسبی برای او وجود ندارد.

  وبگاه «میدل ایست مانیتور»  به نقل از «شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی» نوشت: نتانیاهو چند ماه قبل به یک مقام ارشد سابق حقوقی خود گفته بود: «همین فردا آماده کناره گیری از سمت نخست وزیری هستم اما جایگزین مناسبی را سراغ ندارم.»

در حالی که یک مقام لیکود، حزب حاکم که نتانیاهو نیز رهبر آن است اظهار داشته که  نتانیاهو هرگز چنین سخنانی را نگفته، اما مقام ارشد حقوقی سابق نتانیاهو در گفت‌وگو  با شبکه دهم تلویزیون اسرائیل این سخنان را تائید کرده است.

این در حالی است که اتهام‌های فساد مالی گریبانگیر نتانیاهو و برخی نزدیکان اوست به طوری‌که پلیس فلسطین اشغالی هفته گذشته اعلام کرد که به شواهد کافی دست یافته که نشان می‌دهند، وکیل نتانیاهو و تعدادی از نزدیکان نخست وزیر در ماجرایی به نام «پرونده ۳۰۰۰» دخیل هستند.

این پرونده به ماجرای خرید ۲ میلیارد دلاری زیردریایی از یک شرکت آلمانی برمی‌گردد که بنابر گزارش‌ها وکیل نتانیاهو و فردی به نام «دیوید شیمرون» از اقوام درجه اول  نتانیاهو با لابی‌گری در وزارت جنگ برای خرید این زیردریایی‌ها در پی رسیدن به سود مالی در این معامله  تسلیحاتی بودند.

 نتانیاهو خود نیز با سه پرونده جداگانه فساد مالی و رشوه خواری مواجه است و پیش بینی می‌شود وی در روزهای آینده بار دیگر بازجویی شود. برخی سیاستمداران رژیم صهیونیستی ابراز داشته‌اند در صورت محکوم شناخته‌شدن نتانیاهو در پرونده‌های فساد مالی، او باید از سمتش کناره‌گیری کند.

«موشه کالون» وزیر امور مالی این رژیم مهر ماه ضمن تهدید به خروج حزب «کولانو» از ائتلاف حاکم گفت، نتانیاهو نمی‌تواند در این سمت باقی بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.