سعید باستانی، عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اعضای کمیته، واردات کالای قاچاق به کشور را اولویت‌بندی کردند،گفت: واردات کالای قاچاق به کشور با اولویت، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، انواع قطعات (مانند لوازم یدکی خودرو) و نیز طلا و ارز، تقسیم‌بندی شده است و کمیته به ترتیب این موارد را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه بررسی واردات قاچاق پوشاک به کشور در این کمیته به اتمام رسیده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای کمیته از هفته جاری بررسی واردات قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور را بررسی کنند.

عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز مجلس، تصریح کرد: برای تدوین گزارش در این زمینه، هر یک از اعضای کمیته وظیفه‌ای به‌عهده می‌گیرند که پس از بررسی کارشناسی، گزارش خود را به اعضای کمیته ارائه می‌دهند؛ همچنین اعضای کمیته برای تهیه گزارش درباره میزان و شیوه ورود لوازم قاچاق از گمرک و مبادی ورودی کالا بازدید می‌کنند.

باستانی تأکید کرد: در گزارش اعضای کمیته به نقاط قوت و ضعف در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به‌ ویژه لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین پیشنهادات و راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره خواهد شد.

کمیته رصد قاچاق کالا و ارز مجلس متشکل از اعضای کمیسیون‌های مختلف عملیات اجرایی قاچاق کالا را رصد می‌کنند. این کمیته موظف است تا هر سه ماه یک بار گزارشی را به کمیسیون مشترک سه‌جانبه ارائه کند تا در طول زمان مشخصی موارد نظارتی اجرایی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.