به گزارش سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «استیون بارکلی» معاون پیشین وزیر بهداشت و «امبر را» وزیر پیشین کشور به ترتیب به‌عنوان وزرای جدید برگزیت و کار و امور بازنشستگی انتخاب‌شده‌اند.

کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اعلام نخست ‌وزیر انگلیس درباره موافقت اعضاء دولت با پیش‌نویس خروج از اتحادیه اروپا &#۳۹;دومینیک راب&#۳۹; وزیر پیشین &#۳۹;برگزیت&#۳۹; در نامه‌ای به «ترزا می» نوشت که این توافقنامه، در موضوع آینده مرزی دو ایرلند تمامیت ارضی انگلیس را تهدید می‌کند. او همچنین متذکر شد که با طرح پیشنهادی موسوم به «بک استاپ» به‌عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند مخالف است. راب مدعی است که نخست‌وزیر در مراحل پایانی تنظیم پیش‌نویس توافقنامه برگزیت او را دور زده و در جریان تغییرات نهایی قرار نداده است.

پس از او، «استر مک وی» وزیر پیشین کار و امور بازنشستگی از تصمیم خود برای کناره‌گیری از دولت خبر داد و در نامه‌ای به نخست‌ وزیر نوشت: پیش‌نویس توافقنامه برگزیت با آرمان‌های رأی مردم انگلیس در همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا مغایرت دارد.

 

وی ادامه داد: اصلاً خوب نیست که به مردم وانمود شود این توافق به رأی آن‌ها احترام می‌گذارد درحالی‌که برای همگان محرز است که چنین نیست.

این سیاستمدار انگلیسی افزود: پیش‌نویس توافقنامه برگزیت که به‌زودی توسط کل کشور ارزیابی می‌شود به این معناست که ما ۳۹ میلیارد پوند در ازای هیچ، به اتحادیه اروپا می‌دهیم.

وی افزود:ما از موضع عدم توافق بهتر از دست‌یابی به توافق بد است به موضعی رسیده‌ایم که هر توافقی بهتر از عدم توافق است.

نخست ‌وزیر انگلیس چهارشنبه‌ شب گذشته پس از پایان نشست طولانی پنج‌ساعته با اعضاء کابینه در دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد که دولت با پیش‌نویس توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا موافقت کرده است.

براساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس قصد دارد تا ماه مارس سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. نخست‌وزیر انگلیس اینک بایستی این توافقنامه را برای رأی‌گیری و اجرا به تصویب پارلمان برساند.

نشست سران اتحادیه اروپا درباره برگزیت قرار است ۲۵ نوامبر در بروکسل برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.