حمیدرضا گرشاسبی در خصوص انتقاد مسئولان باشگاه استقلال از ارائه جام سوپرجام به باشگاه پرسپولیس، احتمال حضور برانکو در تیم ملی، احتمال کنار رفتنش از باشگاه پرسپولیس و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

 بالاخره باشگاه پرسپولیس کاپ قهرمانی سوپرجام را تحویل گرفت اما نحوه ارائه آن جالب توجه است.اگر قرار بود این‌قدر بی‌سروصدا جام به پرسپولیس ارائه شود پس چرا زودتر از این کاپ قهرمانی را به باشگاه ندادند؟

قرار بود به موقع جام قهرمانی در سوپرجام به ما اهدا شود اما با طولانی شدن زمان آن به محرم و صفر برخورد کردیم. بعد از آن هم باشگاه استقلال شکایتی کرد و این مسئله باعث شد تا هواداران ما نگران باشند چرا جام سوپرجام را به ما نمی‌دهند.از طرفی ما هم درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودیم و کاملا به قانون احترام گذاشتیم، اما به هر حال دغدغه هواداران ما گرفتن جام بود و طولانی شدن زمان آن باعث شد که آنها حس کنند شاید نمی‌خواهند جام را به ما بدهند.ما هم به خواست هواداران پیگیرگرفتن سوپرجام شدیم و در نهایت روز چهارشنبه جام را از سازمان لیگ گرفتیم و قرار است در مراسمی که هماهنگ می‌کنیم در یک بازی خانگی که هواداران زیادی به استادیوم می‌آیند،گرفتن جام قهرمانی را با حضور هواداران جشن بگیریم.

برای برگزاری این مراسم برنامه خاصی در نظر دارید؟

بله برای تشکر از همه کسانی که در این مدت از ما حمایت کردند جشنی برگزار خواهیم کرد. جشن قهرمانی در سوپرجام را با حضور هواداران در یک مسابقه رسمی انجام می‌دهیم و جشن نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در یک مراسم باشکوه در یکی از تالارهای تهران انجام خواهیم داد.

 امروز آقای فتحی سرپرست باشگاه استقلال در مصاحبه‌ای که با یکی از برنامه‌های تلویزیونی داشت از بی‌تدبیری سامان لیگ برای ارائه جام سوپرجام به باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد.

من نمی‌دانم آقایان دنبال چه هستند و در این باره سازمان لیگ باید پاسخ آنها را بدهد. پاسخ من به آنها این است که ما در موعد مقرر آماده بودیم تا در سوپرجام به میدان برویم آن هم درحالی‌که از جذب بازیکن محروم بودیم و کمبودهایی داشتیم، اما آنها حتی ایران هم نبودند.ما آماده آن بازی بودیم اما مسئولان استقلال درخواست لغو بازی و برگزاری آن در زمان دیگری را داشتند که از سوی مسئولان برگزارکننده پذیرفته نشد. همین حالا کلا ۱۲-۱۱ نفر در تمرین داریم که شریفی و رفیعی نمی‌توانند برای ما بازی کنند و کمبود بازیکن داریم.ما درخواست به تعویق افتادن بازی با پیکان را دادیم اما مسئولان سازمان لیگ نپذیرفتند و حالا نباید به زمین برویم و بعدا از باشگاه پیکان شکایت کنیم. این حرف‌ها که منطقی نیست.

 اما باشگاه استقلال شکایت کرده است.

اگر شکایت کرده‌اند، منتظر جواب شکایتشان باشند و این مسائل دیگر مصاحبه کردن ندارد. بی‌تدبیری و این مسائل ربطی به کسی ندارد. اگر شکایت آنها حق بود که پیگیری کنند تا به حقشان برسند و اگر هم شکایتشان ناحق باشد که اعلام خواهد شد اما با مصاحبه کاری نمی‌شود کرد و به نظر من فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید پاسخ آنها را بدهند،اما چیزی که مثل روز روشن است که کمیته انضباطی و کمیته استیناف به عنوان مراجع قانونی رأی به برنده شدن و ۳ بر صفر شدن بازی سوپرجام به سود پرسپولیس داشته و ما کاملا قانونی قهرمان شدیم.

 قرار بود مجمع عادی پرسپولیس فردا برگزار شود اما شنیدیم که به تعویق افتاده است.

بله، این مجمع فردا برگزار نمی‌شود و زمان آن به عقب افتاده اما تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

 ۲۶ آبان روز پایان کار بازنشسته‌هاست، اما وضعیت شما هنوز مشخص نیست. تکلیف شما چه خواهد شد؟

هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و هیچ پالسی در این باره داده نشده است.من منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستم و تا روزی که باشم با همه توان در پرسپولیس کار خواهم کرد.

شایعه خارج شدن نام محمد انصاری و حسین ماهینی از لیست پرسپولیس به دلیل مصدومیت صحت دارد؟

نیازی نیست که این کار را انجام دهیم؛ چراکه همین حالا هم ما می‌توانیم ۹ بازیکن بگیریم و ۹ سهمیه داریم، اما همه چیز منوط به نظر سرمربی محترم تیم آقای برانکو است. ما به او اعلام کردیم که اگر نیاز به جذب بازیکن جدید دارد، قبل از شروع فصل به ما اعلام کند تا برای جذب آن اقدام کنیم. همچنین قرار است قبل از پایان نیم‌فصل اول، جلسه‌ای با آقای برانکو برگزار کنیم و در آن نیم‌فصل اول را آنالیز کرده و درباره آن تصمیم‌گیری کنیم تا اگر قرار بود بازیکنی از ما جدا شود و یا آن‌که بازیکن جدیدی جذب کنیم، درباره آن به جمع‌بندی برسیم.

 با این شرایط احتمال جدایی بازیکنی از پرسپولیس در پایان نیم‌فصل وجود دارد؟

هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و ما منتظر نظر آقای برانکو در این خصوص هستیم.

 مصاحبه‌ای از آقای حاجی بیگی عضو هیأت مدیره پرسپولیس منتشر شد که در آن گفته شده نگران جانشینی برانکو به جای کی‌روش در تیم ملی است.

درباره برانکو و تیم ملی هیچ بحثی نشده و من از آقای حاجی بیگی در این باره پرسیدم و او گفت که فقط نگرانی‌اش را اعلام کرده که بعد از پایان جام ملت‌های آسیا چنین مسئله‌ای رخ بدهد و آن حرف را از سر دل‌نگرانی گفته است.

 به هر حال شما رئیس باشگاه پرسپولیس هستید و برانکو با باشگاه شما قرارداد دارد. اگر چنین پیشنهادی به برانکو بشود، شما اجازه جدایی او از پرسپولیس و رفتنش به تیم ملی را می‌دهید؟

همان‌طور که گفتم هیچ بحثی در این خصوص نشده اما باید بگویم که برانکو راغب به رفتن به تیم ملی نیست و دوست ندارد از پرسپولیس جدا شود.

 احتمال درخواست برای تعویق بازی‌های پرسپولیس به دلیل کمبود بازیکن و وجود چند مصدوم در بازی‌های آتی وجود دارد؟

آقای برانکو فردا به ایران می‌آید و ما با او صحبت می‌کنیم تا اگر نیاز به این مسئله باشد رایزنی‌هایمان را با سازمان لیگ انجام دهیم، اما همه چیز بستگی به نظر سرمربی تیم دارد.

 به عنوان سؤال آخر، در یکی دو روز اخیر شایعه شده که مدیر برنامه چند بازیکن سابق پرسپولیس برای بازگشت آنها به تیم خواستار دیدار با شما شده و از قول شما گفته شده که هیچ بازیکنی حق بازگشت ندارد، این موضوع را تأیید می‌کنید؟

این مسئله کاملا کذب محض است و هیچ کسی با من در این باره صحبت نکرده و کسی هم به دفتر باشگاه نیامده که او را راه ندهیم. متأسفانه این خبر کاملا کذب و دروغ است و باز هم تأکید می‌کنم که چنین اتفاقی رخ نداده است و من حرفی نزده‌ام.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.