الاخباریه گزارش داد، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهور جدید عراق فردا(شنبه)۲۰۱۸/۱۱/۱۷ در یک سفر منطقه‌ای رسمی عازم تهران خواهد شد که این سفر منطقه‌ای عربستان را نیز شامل می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: قرار است برهم صالح با حسن روحانی همتای ایرانی خود و دیگر مسئولان ایرانی دیدار و در رابطه با آخرین تحولات منطقه و راه‌های تقویت همکاری های دوجانبه میان ایران و عراق بحث و گفت‌وگو کند.

براساس این گزارش رئیس‌جمهور عراق به همراه هیاتی متشکل از وزیران و مشاورین به تهران می آید.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز لقمان الفیلی، سخنگوی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: برهم صالح، رئیس جمهور عراق در برنامه جدید خود برای ایجاد سیاست های باز با کشورهای همجوار قصد دارد به تمام کشورهای همسایه سفر کند. سفر برهم صالح به کویت و امارات در راستای برنامه او و رساندن پیام عراق بود در رابطه با اینکه سیاست عراق در قبال همه یکی است و به دنبال ایجاد صفحه جدید از روابط با همسایگان است. سفرهای دیگر رئیس جمهور عراق نزدیک است و بزودی موعد آنها اعلام خواهد شد که ایران یکی از این کشورها است.

براساس این گزارش برهم صالح، رئیس جمهور عراق در اولین سفر منطقه‌ای خود به کویت و امارات رفت و با مقامات دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس‌جمهور عراق که به عنوان اولین سفر خود در این مقام، کشورهای عربی منطقه را انتخاب کرده است عصر دیروز (پنجشنبه) وارد اردن شد و با پادشاه این کشور دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.