وی در گفت و گو با رادیو اسرائیل با بیان اینکه پاسخ موشکی حماس به حمله رژیم صهیونیستی حداقلی بود گفت: حماس تنها به مناطق اطراف غزه (در فلسطین اشغالی) حمله کرد و این با وقتی که بخواهد به تل آویو که پایتخت اقتصادی اسرائیل است حمله کند فرق دارد.

وزیر کابینه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که جنگ با غزه می تواند منجر به شلیک صدها موشک در روز به تل آویو و از کار افتادن فرودگاه «بن گوریون» برای چند هفته شود.

هنگبی افزود: حمله شدید حماس به معنای ورود به جنگی طولانی چند هفته ای است که حمله به تل آویو را نیز شامل می شود و با شلیک روزانه صدها موشک فلج کننده تر است.

وی اذعان کرد که در صورت فراگیر شدن جنگ، اسرائیل چاره ای جز فرستادن سربازان خود به داخل غزه ندارد که در این صورت نیز دستکم ۵۰۰ سرباز اسرائیلی کشته خواهند شد.

وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی همچنین گفت: هیچ جنگ بدون هزینه ای وجود ندارد و کسانی که نمی توانند این هزینه را پرداخت کنند باید به دنبال راه های جایگزین باشند.

در همین ارتباط «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در یک گفت و گوی رادیویی، استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزارت جنگ را جایزه ای به حماس دانست.

لیبرمن دو روز پیش در اعتراض به آتش بس با غزه از سمت خود استعفا کرد.

طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری درگیری های شدیدی بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی در غزه رخ داد.

شلیک صدها موشک به مناطق اشغالی که در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست، بار دیگر ضربه پذیری امنیتی این رژیم را آشکار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.