سخنگوی حماس سه شنبه در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید درباره تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد و گفت که مقاومت به همه این تجاوزها پاسخ خواهد داد.

حازم تاکید کرد: با این حجم از کشت و کشتار و محاصره ای که شهروندان فلسطینی در نوار غزه با آن روبه رو هستند، اشغالگران اسرائیلی و شهرک نشینان روی امنیت را نخواهند دید. جریان های مقاومت از حق خود عقب نمی نشینند و منسجم و هماهنگ به جنایت های صهیونیست ها پاسخ می دهند.

تنش های ایجاد شده میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که با تجاوز یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به منطقه غزه آغاز شد، همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های این رژیم حملات بسیار شدیدی را به مرکز شهر غزه و ساختمان‌های دولتی و سازمان خدمات رسان، انجام داده اند.

بنابراخبار منتشره، شامگاه یکشنبه گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و &#۳۹;نور برکه&#۳۹; از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند. 

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

حازم تصریح کرد: جنایت های اشغالگران اسرائیلی افزایش یافته و آنها مناطق غیرنظامی را هدف قرار می دهند؛ در مقابل دامنه پاسخ گویی مقاومت به این حملات، نیز گسترش یافته است. 

سخنگوی حماس تاکید کرد: اگر اشغالگران به جنایت های خود علیه غزه ادامه دهند، مقاومت واکنشی مناسب آن خواهد داد.

قاسم گفت: طرف های میانجی گر خواهان بازگشت آتش بس و آرامش به نوار غزه هستند. در این صورت، آنها باید با طرفی مذکره کنند که تجاوز را آغاز کرده و همچنان به جنایت هایش علیه این باریکه ادامه می دهد. طرف های میانجی گر باید مانع تداوم جنایت های صهیونیست ها شوند و به اشغالگران اجازه ندهند که از آنها برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات خود بهره بگیرند.

طبق اعلام رسانه های فلسطینی و اسرائیلی، در جریان این درگیری ها تاکنون ۱۳ فلسطینی کشته و ۸ تن زخمی شدند.

این درحالی است که ۲ صهیونیست نیز در مبارزه با نیروهای مقاومت کشته و ۳۱ تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود ساختمان شبکه ماهواره‌ای &#۳۹;الاقصی&#۳۹; وابسته به جنبش حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت و برخی منازل شهروندان غزه را بمباران کردند.

در مقابل نیز گروه‌های مقاومت فلسطین شهرک‌ های موسوم به «غلاف غزه» را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند.

مقاومت تأکید کرده است درصورتی‌ که بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه یابد، شهرک‌ های صهیونیست ‌نشین &#۳۹;اسدود&#۳۹; و &#۳۹;بئر السبع&#۳۹; را هدف قرار می دهد.

در پی بروز این درگیری، مقامات بلندپایه برخی کشورها و جامعه جهانی خواستار خویشتن داری طرفین و توقف آتشباری مناطق مسکونی از سوی رژیم صهیونیستی شده اند و اقدامات خشونت بار تل آویو را محکوم کردند.

&#۳۹;آنتونیو گوترش&#۳۹; دبیرکل سازمان ملل متحد درباره جنگ افروزی جدید صهیونیست ها گفت: حوادث جاری در نوار غزه بسیار نگران کننده است و جنگ جدید در این منطقه فاجعه به بار خواهد آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.