در پی تصویب قانون منع بکار گیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی ، رییس کمیته ملی المپیک ایران در نامه‌های جداگانه به رییس فیفا و رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص این قانون لازم اجرای مجلس شورای اسلامی توصیح داد. کمیته ملی المپیک در نامه ای به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تلاش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایجاد ثبات وآرامش به همراه اجرای قانون است.

صالحی امیری در این نامه عنوان کرد: به شما اطمینان می‌دهم دولت نه تنها هیچ گونه دخالتی در روند دموکراتیک انتخابات فدراسیون ها ندارد بلکه میلیون ها دلار سالانه کمک می کند.

در بخشی از نامه دکتر صالحی امیری خطاب به اینفانتینو و شیخ سلمان آمده است :

در مورد فدراسیون فوتبال هرگونه تصمیم گیری در صلاحیت مجمع عمومی آن فدراسیون خواهد بود و قطعا کمیته ملی المپیک در جهت  حمایت از فدراسیون بر اجرای صحیح اصول و مفاد اساسنامه نظارت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نامه که روز چهارشنبه به روسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد آمده است :

در اجرای این قانون ۸۰۰نفر از مدیران ارشد در بخش هابی مختلف از جمله ۱۴ استاندار و چند سفیر و مدیران  سیاسی، اجرایی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی حوزه های مختلف مشمول اجرای آن شدند.

رییس کمیته ملی المپیک ایران با تاکید بر حفظ ارامش و ایجاد ثبات و پرهیز از تنش با کمک وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد اجرا نشدن قانون منع بکار گیری بازنشستگان در موعد مقرر تبعات قانونی و کیفری خود را بدنبال دارد.

در نامه ارسالی رییس کمیته ملی المپیک به روسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اطمینان داده شده است که دولت نه تنها هیچ گونه مداخله ای در فرآیند دموکراتیک انتخابات روسای فدراسیون ها نداشته بلکه سالیانه میلیون ها دلار برای توسعه ورزش قهرمانی بویژه فوتبال کمک بلاعوض می نماید.

در نامه دکتر سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی و صالح در تصمیم گیری در مورد این فدراسیون اعلام شده و تاکید کرده قطعا کمیته ملی المپیک در جهت  حمایت از فدراسیون بر اجرای صحیح اصول و مفاد اساسنامه نظارت خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.