در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر تهدید فوتبال ایران به تعلیق از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطرح شده است که همین موضوع ابهاماتی را درخصوص اجرای این قانون در حوزه فدراسیون‌های ورزشی و احتمال مستثنی‌شدن روسا و مدیران فدراسیون‌های ورزشی مطرح کرده است.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، درخصوص این موضوع و احتمال معاف شدن مدیران ورزشی از این قانون گفت: هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد. ما کاری به حواشی نداریم و قطعا نص قانون را به طور کامل اجرا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: قانون می‌گوید بعد از روز پانزدهم (15 آذر) هر مدیری که پولی پرداخت کند، مسئول است و قطعا باید پاسخگو باشد. حالا فرقی نمی‌کند مدیر ایران‌خودرو، سایپا یا فلان فدراسیون ورزشی باشد، ما قطعا قانون را برای همه مشمولان این قانون اجرا می‌کنیم.

مهلت کناره‌گیری بازنشستگان 15 آذر است

رئیس سازمان بازرسی همچنین درباره اظهارنظر بهروز نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تعیین 15 آذر برای زمان کناره‌گیری مدیران بازنشسته برداشت اشتباه از قانون است و طبق قانون مدیران بازنشسته 2 ماه پس از تصویب آن یعنی 26 آبان باید میز کار خود را ترک کنند گفت: طبق اصل 73 قانون اساسی،‌این قاضی است که می‌تواند قانون را تفسیر کند. این قانون روز 31 شهریور به روزنامه رسمی ابلاغ شده و طبق قانون 15 روز پس از آن لازم‌الاجرا است و پس از آن هم یک فرجه دوماه وجود دارد. اگر روزنامه رسمی ملاک نیست چرا به آن ابلاغ شده است؟

سراج درباره اصرار و تعجیل برای اجرای این قانون از روز شنبه 26 آبان گفت: من هم واقعا نمی‌دانم چرا انقدر تعجیل دارند و فشار می‌آورند. اکثر این مدیران که در حال حاض مشمول این قانون شده‌اند، از افراد خدوم و نیروهای نظام هستند که خدمت کرده‌اند و نباید با این جوسازی‌ها و فشارها حیثیت و آبروی آن‌ها را خدشه‌دار کرد. نهایتا فرق این دو تاریخ، 25 روز است، آیا در این مدت با ماندن این افراد، کشور کن‌فیکون می‌شود؟

وی ادامه داد: مثلا فردی آمده و درباره ضرورت کناره‌گیری فوری بازنشستگان صحبت کرده است در حالی که خودش، هم هیئت علمی یکی از دانشگاه‌هاست، هم کارمند مجلس است و هم کار وکالت می‌کند. این کار تخلف است و ما قطعا سراغ همین فرد هم خواهیم رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.