محمود صادقی چهارشنبه شب در آئین بیستمین سالروز انتشار هفته نامه نصیر بوشهر همراه با بزرگداشت حسن زنگنه مترجم فقید حوزه خلیج فارس شناسی افزود: لازمه این بحث آزادی رسانه است که در قالب آن موافقان و مخالفان موضوع که همه دل در گروه عمران و آبادانی ایران دارند آن را مورد بررسی قرار دهند. 

وی بیان کرد: تاکنون فقط موافقان و مخالفان FATF پیرامون آن صحبت کردند ولی هیچکدام بخوبی آن را برای مردم باز نکردند. 

نماینده مردم تهران ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع آزادی رسانه و بویژه صدا و سیماست که می تواند بستر ساز برگزاری میزگرد موافقان و مخالفان بدون روا داشتن تهمتی از سوی آنها به یکدیگر است. 

وی بیان کرد: هیچ کشوری در انزوا رشد نمی کند و استقلال و عزت نیز با وجود خوب بودنش با تعامل منافاتی ندارد. 

صادقی اظهارداشت: برای گسترش تعاملات باید یک سری قوانین و ساختارهای بین المللی همسو با منافع نظام را بپذیریم. 

وی گفت: اکنون خیلی از تحریم ها خود تحریمی است و موضوعی مانند FATF حتی ۲ تا ۵ درصد مشکلات کنونی را کاهش دهد این خود یک کمک شایان در شرایط کنونی است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مردمی که در همه جبهه های مختلف کشور حضور داشتند برای اینکه همراه تر شوند باید اعتماد آنها را تقویت کنیم و این مهم تنها در صورت آزادی تبادل اطلاعات محقق می شود. 

صادقی گفت: در دوره کنونی کمترین حد اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت وجود دارد و تضعیف شده است و چنانچه به اعتماد مردمی توجه نشود این پدیده می تواند بسیار خطرناک ظاهر شود. 

وی در ارتباط با وضعیت آزادی مطبوعات نیز گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی رتبه ایران در آزادی مطبوعات ۱۶۵ گزارش شده است که شاید این ارزیابی با شاخصه های صورت گرفته باشد که مورد قبول ما نباشد. 

صادقی افزود: مطبوعات نقش مهمی در توسعه اجتماعی و فرهنگی دارند که یکی از ارکان مهم دموکراسی شناخته شده است. 

وی تاکید کرد: مطبوعات بسیار در رشد و شکوفایی جامعه تاثیرگذار هستند که شاید در مواقعی بیان انتقاد توسط رسانه ها به کسی بریخورد و آنها را با محدودیت هایی مواجه کند. 

صادقی اظهارداشت: مطبوعات می تواند یک آئینه تمام نما برای بیان ضعف ها و واقعیت ها در جامعه باشد. 

وی تصریح کرد: آزادی رسانه ضامن سالم ماندن جامعه و یکی از ساختارهای بنیادین برای مبارزه با فساد محسوب می شود. 

نماینده مردم تهران ادامه داد: آزاد قلم و مطبوعات و همچنین احزاب می تواند در پیشگیری از فساد نقش آفرین باشند. 

وی گفت: کشور ما در موضوع فساد رتبه ۳۵ جهان دارد و وقتی ستاد مبارزه با فساد راه اندازی می کند بعد از مدتی رئیس این ستاد به دلیل تخلف راهی زندان می شود. 

این نماینده مجلس افزود: دلیل این امر محکم نشدن زیرساخت های مبارزه با فساد است. 

وی عنوان کرد: تک تک مردم می توانند در پویایی و زنده ماندن جامعه ایفای نقش و زبان گویایی برای سالم ماندن جامعه از فساد باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.