به گزارش  شبکه تلویزیونی &#۳۹;ار.ب.کا&#۳۹; روسیه، رئیس جمهوری فرانسه در همایش مدیریت اینترنت، طرحی مبنی بر تنظیم و مدیریت فضای سایبری ارایه داد که روسیه این طرح را نپذیرفت.

طرح پیشنهادی مکرون موسوم به «دعوت پاریس به کنترل و امنیت در فضای سایبری»، تفاهمنامه ای در راستای تنظیم و مدیریت نرم فضای اینترنتی است.

در این طرح گفته شده است: امضاکنندگان و حامیان این طرح و ابتکار فضای سایبری آزاد، امن، پایدار، قابل دسترسی و صلح آمیز را بخش جدایی ناپذیر زندگی در تمام عرصه ها و جنبه های آن از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می دانند.

به گفته مکرون، در زمان حاضر دو نوع رویکرد تنظیم و مدیریت فضای اینترنت وجود دارد نخست رویکرد کالیفرنیایی که فاقد هر گونه کنترل دوم رویکرد چینی است که شامل کنترل کامل فضای مجازی توسط دولت ها می شود.

رئیس جمهوری فرانسه با بیان اینکه این دو رویکرد را نمی پذیرد، اظهار داشت: دولت باید شهروندان را در برابر استفاده نادرست از اطلاعات و همچنین محتوای مضر و مخرب محافظت کند هر چند که تحقیق این طرح بسیار سخت و پیچیده باشد.

گفتنی است، این طرح توسط بیش از ۳۷۰ نفر از ۵۱ کشور مورد تایید قرار گرفته است با این وجود روسیه، چین و آمریکا آن را نپذیرفته اند.

دو شرکت بزرگ روسی &#۳۹;لابراتوار کاسپرسکی&#۳۹; و &#۳۹;آی.بی گروپ&#۳۹; و همچنین شرکت های بزرگی همچون اوراکل، نوکیا، ای.بی ام، اس.ای.پی و پاناسونیک موافقت خود را با این طرح اعلام و آن را امضا کرده اند.

به گزارش رسانه های روسی، مسکو سند پیشنهاد شده از سوی فرانسه درباره امنیت سایبری و اینترنتی را نمی پذیرد و خواهان تصویب کنوانسیون سازمان ملل درباره امنیت اطلاعات بین المللی است.

تارنمای روسی «ایست آنلاین» به نقل از آندره کروتسکیخ نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور امنیت اطلاعاتی نوشت: روسیه خواهان تصویب کنوانسیون سازمان ملل در عرصه اطلاعاتی است که اجرای آن برای همه کشورها الزام آور باشد.

به گزارش تاس، روسیه به تازگی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل طرح قطعنامه ای را در عرصه امنیت فضای مجازی به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه کرد که در آن ایجاد گروه کاری مربوطه و تعیین رفتار کشورها در فضای مجازی پیش بینی شده است.

این سند روز ۹ ماه نوامبر (جمعه گذشته) در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل تایید شد.

روسیه و کشورهای غربی در عرصه سایبری و امنیت فضای مجازی اختلاف نظر دارند و آمریکا و چند کشور متحد آن روسیه را به دست داشتن در چنین حملاتی متهم می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.