الله یار ملک شاهی روز چهارشنبه در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، افزود: موضع گیری های بجا و منطقی در دفاع از حق و حقوق ملت آزاده ایران اسلامی باید جزو رسالت ها و ماموریت های کانون وکلا در سراسر کشور باشد که ورود به موضوع خروج آمریکا از برجام می تواند در این راستا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: مساله خروج از برجام توسط دولت ایالات متحده می تواند از سوی حقوق دانان و وکلای دادگستری پیگیری و علیه این اقدام در دادگاه های بین المللی شکایت شود، چون این اقدام واشنگتن در تضاد آشکار با مقررات بین المللی بوده و حتی دیوان بین المللی لاهه نیز با دلایل مختلف و متنوع بر آن صحه گذاشته است.

اهم سخنان  الله یار ملک شاهی را می خوانید:

*شاید مصوبه دیوان لاهه تاثیری در رفتار آمریکا نداشته باشد، اما حیثیت و ابروی این دولت از بین می رود.

 

*چه خوب است کانون های وکلا پرچم دار موضوع بوده و به طور قطع ملت ایران قدردان این اقدام خواهد بود.

 

*نبود دسترسی به دارو و معالجه را در تضاد آشکار با ماده ۵۵ منشور سازمان ملل متحد دانست که توسط دولت آمریکا علیه ایران اعمال می شود ، این قضیه از موارد مهمی است که وکلای دادگستری می توانند علیه آن موضع گیری و اقامه دعوی کنند.

 

* اگر کانون ها به شکل فعال در مسایل سیاسی ورود پیدا کنند به دلیل جایگاه رفیع آنها ضمن اینکه اعتبار خود را ارتقا می دهند و البته به دلیل غیر دولتی بودن آنها، مورد پذیرش بین المللی خواهد بود.

 

 *در حال حاضر سه عنوان طرح و لایحه توسط مجلس، دولت و قوه قضاییه در کمیسیون قضایی و حقوقی در دست بررسی است و تعامل نزدیک و فشرده کانون های وکلا با دستگاه های مربوطه برای جمع بندی سریع و جامع الاطراف در این خصوص شد.

*موضوع بازنشستگی در حوزه کاری وکلا، تصمیم گیری درباره معدل وکلا نسبت به جمعیت کشور، نوع و نحوه نیازمندی کشور به وکلا، تحوه استخدام و گزینش وکلا و هزینه های دادرسی و اصلاح برخی مقررات مربوطه را از جمله رئوس طرح ها و لوایح یاده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.