نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران درباره بیانیه تهدید آمیز کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فدراسیون فوتبال ایران در صورت دخالت دولت و مجلس کشورمان در امور این فدراسیون و احتمال تعلیق فوتبال در صورت اعمال قانون بازنشستگی برای مدیران آن در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: این بیانیه دخالت در امور داخلی کشور‌ها است و AFC حق ندارد اینگونه درباره قانون کشورمان اظهار نظر کند. مجلس هر کشوری در حیطه اختیاراتی که برای امور داخلی اش دارد می‌تواند قانون گزاری کند و کسی حق ندارد کشوری را به دلیل اجرا شدن قوانین داخلی اش محکوم کند.

او ادامه داد: فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون فوتبال باید کنفدراسیون فوتبال آسیا را متوجه کنند که صادر کردن اینگونه بیانیه‌ها دخالت در امور قانونی کشور ایران است. اگر مجلس جمهوری اسلامی ایران با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند می‌خواهد مانع فعالیت افراد بازنشسته در فدراسیون شود این امر به معنی دخالت در فوتبال است؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا بهتر نیست مهدی تاج با تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال به شکلی بحث تعلیق را مدیریت کند، گفت: باید امور فدراسیون را طبق قوانین داخلی پیش ببریم و اگر AFC یا فیفا بخواهند بحث تعلیق را پیش بکشند این امر دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می‌شود و هیچ کشوری اجازه این امر را نمی‌دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.