استارتاپ سوئدی "Furhat Robotics" پیشرفته‌ترین ربات‌ جهان و پلتفرم هوش مصنوعی خود را معرفی کرد. این ربات اندرویدی می‌تواند به روشی که انسان‌ها با یکدیگر برقرار می‌کنند، با محیط اطراف ارتباط برقرار کند.

مهارت‌های ربات اندرویدی شامل حرف زدن، گوش دادن  و نشان دادن احساسات هستند. شروع به کار این استارتاپ با تولید سرهای رباتیکی آغاز شد که قادر به حرکت کردن بودند. این شرکت اظهار کرده است که این ربات‌ها در آزمایشات ارتباط با انسان عملکرد خوبی نداشتند و این باعث شده که راجع به عملکرد این ربات‌ها نگرانی ایجاد شود.

رونمایی از پیشرفته‌ترین ربات اندرویدی سوئدی‌ها

 

 این ربات پس از برخی از تنظیم‌های مجدد قادر بود در یک حالت اجتماعی حالت شرمگین و یا بی‌تفاوت از خود نشان دهد. شرکت " Furhat" در این ربات‌ها ترکیبی از فناوری‌های دیجیتال مشابه با "الکسا" و "سیری" را آورده است.

این ربات می‌تواند به راحتی تغییر چهره دهد. در این سری ربات‌ها هر صورت مانند یک انسان شخصیت‌های مختص به خود را دارد.  این ربات که "Furhat" نام گرفته است، یک ربات اجتماعی است که قادر به برقرار کردن ارتباط با دیگران است.

"Furhat" می‌تواند صحبت کند، گوش دهد، احساسات خود را نشان دهد و ارتباط چشمی برقرار کند اما از تشخیص حالات چهره افرادی که بوتاکس تزریق کرده اند عاجز است. این ربات قابلیت آموزش دادن هم دارد و می‌تواند به آموزش زبان بپردازد. در این ربات از فناوری "هوش مصنوعی" استفاده شده است تا بتواند به فهم ۳۰ زبان پرداخته و پاسخ دهد. شرکت سازنده هم‌اکنون در پی بازیابی این ربات به عنوان دستگاهی در سازمان‌ها و کسب‌وکارها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.