مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: به‌طور طبیعی اگر موضوعی به‌صورت بخش نامه ارائه شود حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه‌های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران باید اجازه والدین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیأت کوهنوردی استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند، اذعان کردند که منظورشان گروه‌هایی بوده که به‌صورت غیررسمی در فضای مجازی برای سوءاستفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می‌کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد، به خانواده‌های محترم عرض می‌کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع‌گیری صورت می‌گرفت حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدارسیون کوهنوردی در این خصوص اعلام نظر می‌کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین‌نامه فدراسیون کوهنوردی هم به‌چنین چیزی اشاره نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: به‌دلیل سوءتفاهمی که در خصوص این موضوع پیش آمده است، به‌عنوان متولی ورزش و جوانان استان از مردم خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم که چنین کاری بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به‌ورزش بانوان مانند ورزش آقایان با رعایت شئونات است و تلاش می‌کنیم که بانوان نیز بتوانند از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضاها و امکانات ورزشی مانند آقایان استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.