مال‌باخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش یک قطعه زمین را در منطقه فشم به مبلغ سه میلیارد تومان فروختم. بنا به پیشنهاد یکی از دوستانم به‌نام مسعود، پول حاصل از فروش زمین را در خریدوفروش دلار سرمایه‌گذاری کردم تا اینکه مجددا به پیشنهاد مسعود تصمیم گرفتم دلارهای خود را که بیش از ۱۳۵ هزار دلار بود، بفروشم. به همین علت روز دوم مهر همراه مسعود برای فروش دلارها به منطقه بازار تهران رفتم. بر خلاف انتظار، ناگهان مسعود در کوچه‌ای خلوت با تهدید چاقو اقدام به زورگیری کوله‌پشتی حاوی بیش از ۱۳۵ هزار دلار کرد و از محل دور شد. برای پس‌گرفتن دلارها به منزل مسعود در منطقه تهران‌نو، خیابان فرخی رفته بودم و متوجه شدم او متواری شده و به همین علت تصمیم به طرح شکایت گرفتم. 

کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات از خانواده مسعود، اطلاع پیدا کردند او از چندی پیش با خانم جوانی به‌نام سارا طرح دوستی و آشنایی ریخته است. با شناسایی محل سکونت سارا در منطقه سهروردی، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۸ تهران به تحقیق از سارا پرداختند. 

سارا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع‌داشتن از مسعود شد، اما پس از کشف بیش از ۱۰ هزار دلار مسروقه اعتراف کرد مسعود پس از انجام سرقت، این مبلغ را به او داده و درحال‌حاضر مسعود در محدوده خیابان گیشا در خانه‌ای استیجاری مخفی شده است. 

کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه مسعود به این محل مراجعه کردند و پس از انجام چندین روز مراقبت نامحسوس، سرانجام موفق به دستگیری او شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهم، حدود هفت هزار دلار از پول‌های مسروقه کشف شد. 

مسعود پس از دستگیری و انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره سرنوشت مابقی پول‌های مسروقه به کارآگاهان گفت خود او نیز از سوی دو جوان حدودا ۲۰ ساله مورد زورگیری قرار گرفته است، اما قادر به معرفی آنهاست. 

مسعود درباره سرقت دوباره دلارهای مسروقه به کارآگاهان گفت: «پس از انجام سرقت و متواری‌شدن از تهران، به شهرستان کرج رفتم و در منزل مجردی دو برادر به‌نام‌های سعید و آرمان که از بستگانم هستند، مخفی شدم. این دو برادر از مسروقه‌بودن دلارها اطلاع داشتند تا اینکه پس از گذشت بیش از ۱۰ روز مخفی‌شدن در خانه آنها، به قصد فروش دلارها از خانه خارج شدم». 

متهم ادامه داد: «هنوز چند ده متری از خانه دور نشده بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین جلوی مرا گرفت و سرنشینان آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری و سرقت کوله‌پشتی حاوی ۱۲۰ هزار دلار کردند و به‌سرعت از محل دور شدند. این دو موتورسوار را قبلا در ملاقاتی کوتاه همراه سعید و آرمان دیده بودم و به‌همین علت اطمینان دارم سرقت دلارها با هماهنگی سعید و آرمان انجام شده است». 

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده با اخذ نیابت قضائی به شهرستان کرج-منطقه فردیس رفتند و اقدام به دستگیری سعید و آرمان کردند. سعید و آرمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرقت دلارها شدند، اما در ادامه، با ارائه دلایل و قرائن پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشودند و عنوان کردند با دو نفر از دوستان خود به‌نام‌های بیژن و بهمن موضوع دلارهای مسروقه را مطرح کردند و در روز سرقت، بیژن و بهمن با اطلاع کامل از زمان خارج‌شدن مسعود از خانه و اطمینان از همراه‌داشتن دلارها اقدام به زورگیری از مسعود کردند. 

کارآگاهان با شناسایی محل تردد بیژن و بهمن در محدوده گیشا، این محل را تحت مراقبت پلیسی قرار دادند تا اینکه در نهایت، ساعت 11:30 روز یکشنبه گذشته اقدام به دستگیری این دو سارق زورگیر کردند. 

در زمان دستگیری، بیژن و بهمن در حال تردد با یک خودروی پژو۲۰۶ سفید‌رنگ شناسایی شدند که با اطلاع از حضور کارآگاهان و درحالی‌که مسیر حرکت آنها مسدود شده بود، با ایجاد تصادف و حمله‌ورشدن به کارآگاهان قصد فرار داشتند اما کارآگاهان هر چهار چرخ خودروی آنها را هدف گلوله قرار دادند. این دو متهم باوجود ترکیدگی هر چهار لاستیک و ناتوانی در کنترل خودرو، کماکان به فرار خود ادامه دادند و در ادامه با چندین خودروی پارک‌شده تصادف کردند. سپس دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. 

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در تحقیقات از دو متهم دستگیرشده، آنها صراحتا به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف و عنوان کردند که دلارهای مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستان‌ها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کردند که تحقیقات درباره سرنوشت دلارهای مسروقه کماکان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.