به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که به دمشق سفر کرده است با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار بر اهمیت روابط سوریه و ایران به عنوان عامل ثبات در منطقه برای مقابله با سیاست‌های آمریکا و مزدورانش تاکید شد.

روند مبارزه با تروریسم و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق پیشرفت در روند سیاسی به‌ویژه در زمینه تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی کنونی سوریه از جمله محورهای دیگر این دیدار بود.

دو طرف تاکید کردند که دولت آمریکا و کشورهای حامی تروریسم برای ایجاد موانع در روند مبارزه با تروریسم و روند سیاسی تلاش می‌کنند و آنها سعی می‌کنند در سیاست چیزی را محقق کنند که نتوانستند آن را در جنگ محقق کنند.

در این دیدار همچنین بر عزم سوریه و ایران برای ادامه مبارزه با تروریسم از یک سو و ادامه تلاش‌ها برای پیشبرد روند سیاسی با وجود مانع‌تراشی‌های آمریکا و پایان دادن به جنگ علیه سوریه و بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور تاکید شد.

جابری انصاری همچنین با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. در این دیدار  درباره راه‌های تقویت روابط استراتژیک بین دو کشور و آخرین تحولات سیاسی در سوریه و منطقه به‌ویژه تلاش‌ها و تماس‌های سیاسی جاری بحث و تبادل نظر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.