اسپوتنیک گزارش داد، بشار اسد، رییس جمهور سوریه در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه به سوریه و سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما از تلاش‌های مسئولان روسی و در راس آن ولادیمیر پوتین برای ممانعت از مداخله‌های خارجی در امور سوریه و کمک به سوری‌ها برای تعیین آینده خود قدردانی می‌کنیم.

در این دیدار درباره موضوع تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی و توافق برای ادامه همکاری میان روسیه و سوریه در راستای از بین بردن تمامی موانع بر سر راه این موضوع صحبت شد.

لاورنتیف، اسد را در جریان مذاکرات چهارجانبه‌ای که اخیرا در استانبول با حضور سران روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه برگزار شد و تلاش‌های مسکو برای از بین بردن موانعی که بر سر راه روند سیاسی وجود دارند، گذاشت.

روسیه در کنار شرکای اصلی خود یعنی ترکیه و ایران و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی مشترک با حضور تمامی طرف‌های سوری تلاش می‌کند.

لاورنتیف پیش‌تر گفته بود که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تنها راه برای خروج از بحران کنونی است و کشورهای ضامن روند آستانه نهایت تلاش خود را برای تشکیل این کمیته به کار می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.