تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ در زمین چمن مرکزی ملی فوتبال در شرایطی برگزار شد که پیش از این قرار بود ملی‌پوشان در ساختمان پک تمرین کنند اما با تصمیم کی‌روش بازیکنان وارد زمین چمن شده و در حالی که باران شدیدی می‌بارید کارهای تاکتیکی را زیرنظر سرمربی پرتغالی تیم ملی مرور کردند.

* پیش از شروع تمرین مهدی تاج رئیس فدراسیون و کارلوس کی‌روش نشستی را با یکدیگر پیرامون مسائل مختلف و برنامه‌های تیم ملی برگزار کردند.

* در حالی که پیش از آغاز تمرینات تیم ملی معمولاً چند بازیکن با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کنند اما امروز این اتفاق نیفتاد. حسین حسینی مدیر رسانه‌ای تیم ملی در جمع خبرنگاران در این باره گفت قرار بود بیرانوند، خانزاده و کنعانی‌زادگان با نمایندگان رسانه‌ها صحبت کنند که آنها ترجیح دارند امروز این کار را انجام ندهند همچنین کادر فنی فعلاً تصمیمی برای مصاحبه ندارد.

* مثل چند وقت اخیر پیش از آغاز تمرینات تاکتیکی بازیکنان مشغول کار با توپ و گرم کردن بدن‌های خود به صورت اختیاری بودند که صحنه‌های جالبی در این گرم کردن اتفاق افتاد. کری‌های مهدی طارمی و روزبه چشمی جالب توجه بود و این دو نفر برای گرفتن توپ از یکدیگر صحنه‌های قشنگی را رقم زدند.

* علیرضا بیرانوند که معمولاً در تمرینات تیم ملی با شوخی‌های همه بازیکنان مواجه می‌شود امروز نیز از کتک خوردن بازیکنان بی‌نصیب نماند و هنگامی که بر سر توپ با ملی‌پوشان می‌جنگید نفراتی مثل سیدحسین حسینی، چشمی و ... بیرانوند را با شوخی به باد کتک گرفتند.

* صحنه دیگری در تمرین امروز تیم ملی رقم خورد کی‌روش مثل روز گذشته با چهره‌ای خندان در تمرین حاضر شد و هنگامی که قصد داشت کنزها را بچیند با یکی از اعضای تدارکات تیم ملی شوخی کرد. این اتفاق بسیار جالب بود زیرا سرمربی تیم ملی دوان دوان به دنبال این عضو تدارکات تیم ملی می‌دوید و قصد داشت او را با کنزها بزند که در نهایت سرمربی تیم ملی به کار خود ادامه داد.

* اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی ایران امروز به صورت اختصاصی تمرین کرد. وی به دلیل مصدومیت بازی‌های اخیر تراکتورسازی را از دست داده است.

* بعد از گذشت ۵۰ دقیقه از تمرین امروز مهدی تاج محل تمرین تیم ملی را ترک کرد.

* پژمان منتظری و مرتضی پورعلی‌گنجی که روز گذشته در ساختمان پک با سایر ملی‌پوشان تمرین کردند امروز هم در کنار کاوه رضایی و علی قلی‌زاده در این ساختمان تمرینات تیم ملی را پشت سر گذاشتند و در برنامه‌های تاکتیکی غایب بودند.

* با توجه به بارش شدید باران تمامی ملی‌پوشان با لباس‌های بارانی تمرین کردند.

* مهمترین بخش تاکتیکی تمرین امروز تیم ملی فوتبال درست در جایی بود که کی‌روش به ملی‌پوشان تذکر داد. سرمربی تیم ملی در حالی که بازیکنان را به دو گروه نارنجی و زرد تقسیم کرده بود از مارکار آقاجانیان خواست تا این تمرین را متوقف کند و نکات جالبی را از لحاظ تاکتیکی به آنها منتقل کرد. وی از بازیکنان می‌خواست که در فضای بازتر کار تاکتیکی را انجام دهند و به طور نمونه پاسی را به مهدی ترابی منتقل کرد و از او خواست در ابتدایی‌ترین نقطه طراحی شده پاس‌کاری را آغاز کند و بازیکنان بی‌دلیل در میان میدان به توپ ضربه نزنند.

 تیم ملی فوتبال ایران روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف ترینیداد و توباگو خواهد رفت و ملی‌پوشان چند روز بعد در قطر به مصاف تیم ملی قطر خواهند رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.