اسدالله بادامچیان درباره موج جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این طور نیست که تحریم‌ها مجددا آغاز شده باشد بلکه ما چهار دهه است که در تحریم هستیم و در این مدت روز به روز پایه‌های ما محکم‌تر شده است. ما یک دلار بدهی عقب افتاده خارجی نداریم و این آمریکا است ۲۰ ترلیون دلار بدهی دارد. ما نفت شش و نیم میلیونی‌مان را که شاه استخراج می‌کرد و ۴۳ درصد آن را انگلستان می‌برد و چهل درصد هم آمریکا و ۱۲ درصد هم فرانسه و ایتالیا و... می‌بردند، امروز خودمان دو و نیم میلیونش را صادر کردیم که همه آن متعلق به خودمان است و هیچ باجی هم به این کشورها ندادیم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم امریکا مگر چیست؟ تحریم آمریکا برای ما تنها یک ایجاد زحمت است نه ایجاد مشکل. ما اتفاقا از این ایجاد زحمت هم در دنیا آمریکا را رسوا می‌کنیم و هم در درون خودمان را می‌سازیم. آنچه که ما را می‌سازد یک ملت است نه یک حمایت خارجی.

وی با اشاره به حمایت خارجی که برای مالزی و عربستان و دیگر کشورها وجود دارد، یادآور شد: این تحریم‌ها به ما که سابقه طولانی در انقلاب داریم و بعد از پیروزی انقلاب هم در خدمت ملت‌مان هستیم، جز ایجاد زحمت کار دیگری نمی‌کند بلکه محکم‌تر می‌ایستیم. به عنوان مثال در این چند روزه چه تاثیری داشته است؟ گرانی قیمت‌ها ربطی به خارج از کشور ندارد و ناشی از سیاست‌های ناکارآمد دولت است، دولت اگر تصمیم بگیرد این رویه را تغییر بدهد، مشکل قیمت‌ها هم حل می‌شود.

بادامچیان درباره رد CFT در شورای نگهبان هم گفت: هر چیزی را که شورای نگهبان قبول نکند، طبعا مغایرت با شرع و قانون اساسی دارد؛ چراکه در شورای نگهبان شخصیت‌های عظیمی هستند که مورد تایید امام(ره) و مقام معظم رهبری و شناخته شده هستند و امام نظرشان این بود که اینان کسانی هستند که طوفان‌ها هم نمی‌تواند آنها را بلرزاند. قانون اساسی هم می‌گوید حق تایید عدم مغایرت با قانون اساسی و شرع به عهده شورای نگهبان است.

وی در بیان ارزیابی خود از سرنوشت CFT گفت: این‌ها بازی است و این‌ها (نهادها درون کشور) همینطور با هم بازی می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که امریکا تنها نیست، کشورهای اروپایی، چین و روسیه هم با امریکا همراه هستند منتها به این دلیل که منافعشان مغایر با امریکا است، از رو اعلام کرده و از زیر اقدام می‌کنند.

وی افزود: ما اگر قاطع بایستیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. مخصوصا نسل جوان. ما محکم ایستادیم و از هیچ چیز حتی شکنجه شاه نترسیدیم، این نسل گذشته است؛ نسل جوان ما که باید محکم‌تر از ما باشد. محکم بایسیتد راه خودش را برود در این صورت هم خدا برکتش را می‌دهد.

بادامچیان تصریح کرد: اگر شما امروز این مشکلات را می‌بینید و اینکه می‌گویند چرا حضرت آقا کاری نمی‌کند خب این ملت ۲۳ میلیون رای به آقای روحانی داده‌اند آقا که نمی‌آید آرای مردم را به هم بزند. خود مردم رفتند و رای دادند و حالا هم پشیمان شدند و در انتخابات بعد باید به دلسوزان و ناصحان گوش بدهند. در مساله انتخابات آینده هم مثل همیشه موتلفه چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری حضور دارد که این وظیفه‌اش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.