«امام‌زمان‌(عج) غایب است اما نائبش حاضر است و حکومت را به شکلی اداره می‌کند که اگر حضرت مهدی (عج) هم حضور داشت به همین شکل اداره می‌کرد.»

 این سخنان هفته گذشته آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران بود که واکنش های بسیار شدیدی را در پی داشت. روزنامه جمهوری اسلامی در واکنش به این سخنان نوشت: سوال اینجاست که آیا واقعا در روزگار ما و در جامعه پیرامونمان شرایط آنگونه است که در آیات قران درخصوص دوره ظهور منعکس شده است!؟

حجت الاسلام محمدرضا زائری هم در مطلبی نوشت: راستی اگر این حرف را یکی از طلاب  جوان حوزه یا کسی مثل من زده بود می شد به حساب بی سوادی و نادانی اش گذاشت! ولی وقتی طرز تفکر روحانی آگاه و محترم و فقیه دانشمند مجتهدی مانند امام جمعه تهران چنین باشد چه می توان گفت؟ 

وی در بخش دیگری از مطلب خود آورد: در اینجا فقط یک سؤال از آیت الله موحدی کرمانی دارم: اگر قرار باشد که امام زمان هم بعد از ظهور همین کاری را بکنند که الآن جمهوری اسلامی دارد می کند چه دلیلی دارد دیگر منتظر فرج الهی و ظهور حضرتش باشیم؟ 

اما واکنش ها به این مطالب محدود نشد و افراد بسیاری نسبت به این اظهارات عجیب واکنش انتقادی داشتند و طی هفته گذشته آیت الله هیچ گونه واکنشی نسبت به این انتقادات نشان نداد تا امروز که از تریبون مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تبیین سخنان هفته قبل خود استفاده کرد و توضیحاتی ارائه داد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی که ریاست جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشت، با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق(ع) و نیز سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) مناسبت های پر برکت این ماه است که از خداوند می‌خواهیم این ماه را برای همه مسلمانان و مستضعفان عالم مبارک گرداند.

وی با اشاره به روایتی درباره ظهور حضرت مهدی(ع) گفت: در حکومت اسلامی به رهبری ولی فقیه، به نیابت از امام عصر (ع)، بر پیاده شدن احکام اسلامی همت گماشته می‌شود اما در روزگار ظهور، آنچه که علاوه بر اجرای احکام الهیِ اسلام جاری خواهد شد، ریشه کن شدن ظلم و جور است و این وعده بزرگ ترین آرمان مستضعفان است که قرآن کریم بدان تصریح کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.