علیرضا رحیمی روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: در عصر جدید، بحران تراشی و بسوی جنگ بردن کشور و مسلط کردن بیگانگان افسار گسیخته، کاپیتولاسیون سازی برای ایران است.

‌نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در این یادداشت توئیتری با بیان این که «بی تردید الحاق به CFT یا FATF بخشی از دیپلماسی مهار و مدیریت وضعیت جاری است» تاکید کرد:«مجلس نیز نسبت به وضعیت جاری نگران و هوشیار است.»

به گزارش ایرنا، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) یکی از چهار لایحه مورد توصیه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) است که در چند ماه اخیر با حواشی زیادی رو به رو بوده و به یکی از جنجالی ترین و بحث برانگیزترین لوایح مورد بررسی در مجلس دهم تبدیل شده است.

این لایحه هفته گذشته از سوی شورای نگهبان رد شد و برای بررسی مجدد و رفع ایرادات و ابهامات به مجلس شورای اسلامی عودت داده شد.

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است: ۲۲ ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) یکشنبه هفته آینده با حضور دستگاه های مخالف و موافق لایحه در این کمیسیون بررسی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.