غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز در نشست خبری که در محل جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، اظهار داشت:  ۱۳ آبان روز بسیار مهمی است و سه واقعه در آن رخ داده که امسال واقعه چهارمی هم به آن اضافه می شود.

وی افزود: امسال واقعه چهارم که توسط ترامپ اعلام شده روز بازگشت کامل تحریم های ثانویه آمریکا علیه ملت ایران است. ملت ایران بار دیگر بسیار باشکوه روز ملی استکبارستیزی را برپا کردند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز به چنین ملت و نسل جوانی افتخار می‌کند تصریح کرد: این حرکت عظیم نشان دهنده روحیه استکبارستیزی از سوی ملت خصوصا نسل جوان ماست که در چهلمین سال انقلاب اتفاق می افتد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حماقت ترامپ موجب همبستگی عالی ملت شد و همه جریانات سیاسی باشکوه تر از گذشته در آن حضو یافتند گفت:  نکته دیگر اینکه مردم به فشارهای تحریمی آمریکا واکنشی نشان دادند که نشان از شکست پیشاپیش این اقدامات دشمنانه و احمقانه است.

وی تاکید کرد: راهپیمای اربعین بزرگترین اجتماع انسانی بدون هیچ اغراق است که از کشورها و مذاهب و ادیان مختلف در آن حضور داشتند که حکایت از محوریت اباعبدلله حسین به عنوان نماد ظلم ستیز تاریخی در جهان است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  افزود: از اقدامات دولت استان قدس و شهرداری ها و استانداری ها و از هلال احمر در بخش درمان که بزدگترین سرویس ها را فراهم کرد و از متخصصین و پزشکانی که خدمات ارائه کردند سپاسگزاریم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نشان زنده شدن دین در قرن بیست و یکم است گفت: حاضرین در این راهپیمایی ها مقابله با ستمگران تاریخ و معاصر را در اندیشه خود دارند و هیچ دولتی قادر نیست همانند چنین چیزی را بیافریند چون دولت ها نه انگیزه و توان چنین کاری را دارند.

وی در پاسخ به سواای پیرامون سیاست دوگانه اروپا درقبال ایران با بیان اینکه بهترین موضع را درمورد ادامه دادن به برجام رهبری فرمودند که گفتند «به مذاکره با اروپایی ها ادامه دهید ولی هرگز به آنها دل نبندید» اظهار داشت: هیچ مانعی ندارد تا جایی که امکان داشته باشد از سرمایه گذاری خارجی حتی برای عبور از تحریم ها استفاد کنیم ولی اصلا نباید چشم امیدمان به این باشد که آنها مشکلاتمان حل کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی درخصوص درخواست جامعه روحانیت از رئیس جمهور برای دیدار با وی تاکید کرد: سال گذشته چنین درخواستی شد و اجابت هم شد ولی در سال جدید درخواستی نبوده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی، پیرامون وظیفه هیات عالی نظارت و ورود آن به موضوع لوایح چهارگانه مرقوط به FATF اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اساس قانون اساسی وظیفه نظارت خود ذیل اصل ١١٠ قانون اساسی را در دور جدید مجمع به هیات منتخبی از مجمع واگذار کرده اند. حتی در این خصوص هم رفت و برگشتی صورت گرفت که پیشنهاد هیات ٢٥ نفره بود و ایشان فرمودند تصمیم گیری را مشکل خواهد کرد و در نهایت تعداد اعضا ١٥ نفر شد.

 وی افزود: نتیجه آن این شد که مجمع در دور جدید هم در مورد بودجه سال ١٣٩٧ خیلی سریع اظهار نظر کرد و در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام شد و هم در خصوص لوایح دیگر به سرعت اظهار نظر کرد.

 عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: تعجب می‌کنم از برخی حقوقدانانی که حوزه تخصصی شان حقوق اساسی است و برخی اظهارنظرهایی کردند که با مصوبات سازگاری ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.