دویچه وله در گزارشی نوشت، به نظر می‌رسد که هانس-گئورگ ماسن، رئیس سابق اطلاعات داخلی و معاون کنونی وزیر کشور آلمان نهایتا از دولت اخراج شود. پس از رو شدن اظهارت جنجالی دیگری از این مقام جنجالی، وزارت کشور آلمان تایید کرد در وضعیت ماسن تجدیدنظر می‌کند.

ماسن که شش سال است ریاست سرویس امنیت داخلی آلمان (BfV) را در دست دارد، سپتامبر به بحث داغی در محافل آلمان تبدیل شد. او گزارش‌های مستند از خشونت راست‌های افراطی علیه اتباع خارجی در شهر کمنیتس را زیر سوال برده بود و هیچ سندی در اثبات حرفش ارائه نکرد. همچنین گزارش شده است که او اطلاعات حساسی درباره افراطگرایی را در اختیار حزب ضد اسلامی آلترناتیو برای آلمان (AfD) گذاشته است.

به‌رغم این جنجال‌ها، رئیس ماسن که هورست زیهوفر وزیر کشور محافظه‌کار آلمان است، همچنان از او دفاع می‌کرد. سازش اولیه میان حزب آنگلا مرکل موسوم به اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان و شرکای ائتلافی سوسیال دموکراتیک آلمان موجب شد تا ماسن از پست امنیتی خودش کنار گذاشته شود اما به پست معاون وزیر کشور ارتقا یافت.  

پس از جنجال حاصل از ارتقای رتبه ماسن، او اندکی در حاشیه قرار گرفت و گزارش‌های مشورتی خودش را مستقیما به زیهوفر می‌داد. اینکه ممکن است ماسن نهایتا اخراج شود، ارتباطی با راست‌های افراطی یا سخنرانی تودیع او مقابل همتایان اروپایی‌اش در ماه اکتبر ندارد.

وزیر کشور آلمان یکشنبه در جمع خبرنگاران از سخنرانی ماسن حمایت نکرد و گفت که اکنون نمی‌تواند اظهارنظری کند. گرچه وزارت کشور آلمان هرگز متن سخنرانی او را منتشر نکرد اما گفته می شود لحن او به شدت تنفرقه‌آمیز بوده است. زیهوفر نهایتا طی روزهای آتی با دریافت گزارش پایانی در مورد این مساله تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.