سیدمحمدرضا موسوی خواه افزود: با افزایش تولید نفت گاز یورو ۴ در پالایشگاه بندرعباس، همه جایگاه‌های عرضه سوخت استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، یزد و فارس زیر پوشش عرضه نفت گاز یورو ۴ قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح ارتقای کیفیت پالایشگاه بندرعباس همه جایگاه‌های عرضه سوخت در محور مواصلاتی چابهار تا داخل کشور زیر پوشش توزیع این فرآورده قرار می‌گیرند.

موسوی‌خواه ادامه داد: با اجرای پروژه ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز نیز استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به طور کامل از گازوییل یورو ۴ بهره مند می شوند.

به گفته وی، طبق موافقت‌نامه سازمان محیط زیست با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار است ۲۳۰ جایگاه عرضه سوخت در مسیرهای مواصلاتی اصلی کشور زیر پوشش توزیع فرآورده‌های یورو ۴ قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: وزارت نفت برای استانداردسازی فرآورده‌های تولیدی و تولید محصولات با کیفیت، طرح‌های توسعه‌ای را در پالایشگاه‌های کشور اجرا کرد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بزودی فرآورده‌های باکیفیت در بخش حمل‌ونقل به صورت سراسری توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز هفته گذشته اعلام کرد: با اجرای طرح های جدید، تولید امسال گازوییل یورو ۴ کشور با رشد ۵۰ درصدی به روزانه ۴۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.

علیرضا صادق آبادی اگفت: با اضافه شدن ۱۴ میلیون لیتر گازوییل تولیدی یورو ۴ پالایشگاه بندرعباس، میزان تولید روزانه گازوییل یورو۴ به ۴۲ میلیون لیتر می رسد که حدود ۷۵ درصد گازوییل بخش حمل و نقل را شامل می شود.

میانگین مصرف گازوییل غیرنیروگاهی کشور از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در روز اعلام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۳۹۶) با ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر در روز ۶.۱ درصد رشد نشان می داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.