رأی الیوم گزارش داد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در میامی و در راستای حمایت از کاندیداهای دموکرات گفت: «جمهوری‌خواهان سربازان شجاع ما را برای انجام یک مانور سیاسی در مرزها از خانواده‌های خود دور می‌کنند». 

وی افزود: «زنان و مردان ارتش ما شایستگی بهتر از این را دارند». اوباما این اقدام‌های ترامپ و افزایش مداوم نگرانی‌ها را برای تحریف افکار از نتیجه سیاست‌های جمهوری‌خواهانه دانست.

ترامپ پیش از این، آخرین کاروان مهاجران فقیر آمریکای مرکزی را  که در تلاش برای ورود به ایالات متحده از طریق مرز مکزیک بودند، گروه خطرناکی از مردم توصیف کرده و گفته بود آنها هرگز وارد آمریکا نخواهند شد.   

اوباما روز جمعه برای حمایت از «اندره د گیلوم»، نخستین نامزد رنگین‌پوست فرمانداری ایالت فلوریدا و نیز برای حمایت از «بیل نلسون» سناتور دموکرات و فضانورد سابق که به دنبال انتخاب مجدد است، ‌به این ایالت سفر کرد. 

وی در پایان سخنرانی خود که گاهی صدای حامیان جمهوری‌خواهان نیز در میان آن شنیده می‌شد، گفت: «ما در اینجا، فلوریدا باید تاریخ را بنویسیم». 

رئیس‌جمهوری دموکرات سابق آمریکا گفت: «اکنون پس از دو سال از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ اگر آنچه را به دست آمده تأیید نمی‌کنید فقط به ناله و شکایت اکتفا نکنید... رأی دهید». 

رأی‌دهندگان آمریکائی برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۶، زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی خواهند داد.  

انتخابات شامل تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان و یک سوم کرسی‌های سنا در ۳۰ ایالت خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.