همزمان با پایان مراسم اربعین حسینی(ع) در شهر کربلا چندین گاراژ برای انتقال زائران اربعین در نظر گرفته شده که زائران را به شهرهای مختلف عراق و مرزهای ایران جابجا می‌کنند.

دولت عراق نیز تعداد زیادی از خودروهای سنگین از جمله کامیون و تریلی را در خروجی شهر کربلا مستقر کرده که زائران را رایگان به سمت نجف منتقل می‌کنند.

در حال حاضر خروجی شهر کربلا و ورودی نجف شاهد ترافیک سنگینی است و زائران ساعت‌ها در این مسیر در ترافیک هستند.

گرد و خاک این روزهای عراق نیز موجب بروز مشکلاتی برای زائران شده است و گاراژهای نقل و انتقال نیز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و آسفالت نبودن وضعیت نامناسبی دارد که زائران به سختی می‌توانند از لابه لای خودروهای فراوان، سوار بر خودروی مقصدشان شوند.

از شب گذشته نیز تعدادی از اهالی کربلا با خودروهای شخصی خود در حالی که بر روی آن نوشته شده بود «صلواتی و مجانی» زائران را به شهرهای مختلف از جمله نجف و مرز مهران جابجا می‌کردند.

از دیگر مشکلات جدی زائران در مسیر بازگشت سردرگمی در مسیرهای خروجی کربلا است که به دلیل عدم وجود اطلاع‌رسانی مناسب و فقدان تابلوهای راهنما نمی‌توانند بدون پرس و جو مسیر گاراژها را پیدا کنند که به نظر می‌رسد در این خصوص باید اقدامات مناسبی صورت گیرد.

هم اکنون ترافیک در شهر کربلا روان است و بسیاری از موکب‌ها که از شهرهای دیگر عراق برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زوار سیدالشهدا(ع) در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر مستقر شده بودند با خودروهای سنگین وسایل و اسباب موکب را جابجا می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از اهالی عراق در مسیرهای منتهی به مرز ایران نیز همچنان به فعالیت خود برای پذیرایی از زائرانی که در حال بازگشت هستند ادامه می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.