آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار سردار شاهچراغی فرمانده جدید سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم  که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با تأکید بر صیانت هر چه بیشتر از مرزهای کشور اظهار داشت: هم ناجا و هم عزیزان سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشور، باید بیش از پیش مرزهای کشور را هم از نظر تجهیزات و هم از نظر اطلاعاتی تقویت کنند.

وی ادامه داد: در یکی از جنگ‌ها هنگامی که حضرت امیر علیه السلام پرچم را به دست فرزندشان ابن حنفیه دادند به او فرمودند تنها این دشمنی که در مقابل تو ایستاده است را نبین، بلکه نگاهت به اتاق فکر دشمن در شام باشد؛ امروز هم اتاق فکر دشمنان ما همین استکبار و صهیونیسم هستند، نقشه از آنهاست ولو مزدوران داخلی آن را اجرا کنند، لذا تا اتاق فکر دشمن را نشناسیم در جنگ پیروز نخواهیم بود.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: باید راه‌های نفوذ دشمنان را بشناسیم، مرتباً فضای سایبری را رصد کنیم، از خود نیروهای بومی مناطق مرزی استفاده کنیم و هوشمند عمل کنیم، خداوند فرمود همواره هوشیار باشید؛ «خُذُوا حِذْرَکُمْ»، حفظ این مناطق نیز تلاش و کوشش هر روزه و دائمی می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در تمام کشورهای همسایه ما پایگاه نظامی دارد، ما اکنون به واقع در میدان مین هستیم، اما به برکت قرآن و عترت محفوظیم.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اگر مردم با هم اختلاف نداشته باشند و متحد باشند پیروزی به دست خواهد آمد. رهبر خوب تنها یک طرف قضیه است، رهبر ولو علی بن ابیطالب(ع) باشد مادامی که مردم در صحنه نباشند و با هم متحد نشوند شکست قطعی است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هر کس هر کاری که از دستش بر می‌آمد و هر کمکی که می‌توانست به جبهه‌ها می‌کرد اما امروزه این روحیه تضعیف شده که یکی از نشانه‌های آن همین احتکارهای اخیر است. باید با اتکا به قرآن و عترت روحیه همدلی و اتحاد در بین مردم تقویت شود.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد و می‌تواند با خودکفائی و عدم وابستگی به واردات و استفاده هر چه بیشتر از نیروهای جوان، بسیار بهتر از این باشد.

وی در پایان برای فرمانده جدید سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم، آروزی توفیق و موفقیت نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.