حبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای کشور در خصوص میزان تولید چای در کشور اظهار کرد: برداشت و خرید برگ سبز از ۳۰ مهر ماه به پایان رسید که تا این تاریخ حدود ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز خریداری شده و بالغ بر ۲۵ هزار تن چای خشک تولید می‌شود.

وی در رابطه با ارزش ریالی برگ سبز چای خاطرنشان کرد: ارزش ریالی برگ سبز چای خریداری شده حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است و میزان پرداختی حدود ۱۹۲ میلیارد تومان بوده که ۸۷ درصد از میزان مطالبات را شامل می‌شود و ۱۳ درصد باقی‌مانده را تا پایان هفته آتی پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه تصریح کرد: ما چای سفید تولید نمی‌کنیم و در ایران این نوع چای برداشت نمی‌شود. تمام چای تولیدی ما چای سبز و سیاه است و تولیدی در این زمینه نداشته‌ایم.

جهان‌ساز با اشاره به میزان صادرات چای ایرانی اذعان داشت: سال گذشته میزان چای ایرانی صادراتی ۱۲هزار تن بود و امسال هم تاکنون حدود ۹ هزار تن صادرات داشته‌ایم که ارز ریالی آن در ۶ ماهه اول سال ۹۷ بالغ بر ۱۲ میلیون دلار است.

رئیس سازمان چای کشور در رابطه با میزان سطح زیر کشت گفت: باغات شناسنامه‌دار ما که دفترچه چای‌کاری دارند بالغ بر ۲۵هزار و ۲۰۰ هکتار است اما این ارقام قابل تغییر و سال گذشته ۱۸ هزار هکتار زیر کشت بود و ما هم امسال باید پایان فصل کشت این میزان را جمع بندی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.