شاهزاده اندرو، فرزند سوم ملکه الیزابت در قصر امارات در ابوظبی در جمع کارآفرینان گفت، امیدوار است طرح سرمایه‌گذاری "پیچ ات پلس" او گسترش یابد.

علاقه او به همکاری با عربستان در این رویداد با هشدارهای رهبران تجاری و سیاستمداران جهان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در تضاد بود.

لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس یکی از افرادی بود که به دنبال رسوایی سعودی‌ها در پرونده خاشقجی در طرح بایکوت کنفرانس "داووس صحرا" شرکت کرد و در این کنفرانس سرمایه‌گذاری که در ریاض بود، حضور پیدا نکرد.

شاهزاده اندرو اما در اظهارات خود در جمع رهبران تجاری اشاره‌ای به این مساله نکرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، او در بیانات خود گفت: طی دو سال گذشته فعالیت خود را گسترش داده‌ایم تا دیگر اعضای شورای همکاری خلیج‌ فارس را نیز در طرح‌های خود وارد کنیم.

وی افزود: کار ما در طرح فعلی در خصوص این منطقه از جهان این است که در درجه اول با شراکت با صندوق سرمایه‌گذاری خلیفه فعالیت کنیم اما بحرین و خوشبختانه عربستان نیز در آینده نزدیک به این طرح ملحق خواهند شد.

او در پایان صحبت‌هایش بار دیگر تمایلش را نسبت به مشارکت عربستان در طرح سرمایه‌گذاری خود ابراز کرد و گفت: داشتن شرکایی در این منطقه برای ما بسیار مهم است. به دنبال آن هستیم که در بحرین با شرکای خود همکاری کرده و امیدواریم در آینده آن طرح را در عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز گسترش دهیم.

اظهارات این شاهزاده انگلیس پس از آن مطرح شد که مقامات این کشور از خانواده سلطنتی درخواست کردند که روابطشان را با عربستان محدود کنند.

الن هوگارت، رئیس عفو بین‌الملل در انگلیس اظهار کرد: قتل هولناک جمال خاشقجی زنگ بیدارباشی بر سر حقوق بشر در عربستان برای سیاستمداران و تاجران جهان است و امیدواریم خانواده سلطنتی نیز این موضوع را در نظر داشته باشد.

یکی از اعضای پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت گفت: درخواست آشکار شاهزاده اندرو برای همکاری تجاری با مردی که به تازگی دستور قتل و مثله کردن یک روزنامه‌نگار را صادر کرده، نکته‌ای منفی برای او محسوب می‌شود.

این مقام انگلیسی ادامه داد: به طور معمول تجارت با حکومتی که هنجارهای دیپلماتیک را با اعدام یکی از شهروندانش در سفارتخانه خود و هدف قرار دادن غیرنظامیان در یمن زیر پا می‌گذارد، نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.