«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه بعد از آنکه مشخص شد مظنون ارسال بسته‌های انفجاری مشکوک برای سیاستمداران یکی از طرفداران او بوده گفت که خودش را مقصر نمی‌داند.

به نوشته واشنگتن‌پست، ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خودش را بابت رفتارهای فرد مظنون به ارسال بمب‌های پستی مقصر می‌داند گفت: «نه اصلاً.»

وی گفت: «هیچ تقصیری متوجه من نیست». 

روزنامه هافینگتون‌پست روز جمعه گزارش داد فرد مظنون به ارسال بسته‌های مشکوک انفجاری برای منتقدان ترامپ از هواداران سرسخت او است که سابقه مجرمانه دارد.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد مقام‌های فدرال یک نفر را در ارتباط با ارسال بسته‌های مشکوک به منتقدان ترامپ دستگیر کرده‌اند. چند منبع پلیس  به «سی‌ان‌ان» گفته‌اند مظنون مردی ۵۶ ساله است و دستگیری او در ایالت فلوریدا اتفاق افتاده است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند او روی خودروی خودش عکس ترامپ را نصب کرده بود.

ترامپ گفت: «من عکس خودم را روی خودرو ندیدم. نمی‌دانم، شنیدم که او فردی بود که من را به دیگر ترجیح می‌داده.»

در روزهای گذشته  بسته‌های مشکوکی که گفته می‌شود حاوی مواد منفجره هستند برای چهره‌های شناخته شده حزب دموکرات از جمله «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «هیلاری کلینتون» ارسال شده است. 

روز پنجشنبه همچنین گزارش شد دفتر شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در نیویورک پس از مشاهده یک بسته مشکوک تخلیه شده و ماموران خنثی‌سازی بمب آن را بازرسی کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.