هیل گزارش داد، طبق این نظرسنجی که به همت رادیو «ان پی آر»، شبکه «پی بی اس نیوزآر&#۳۹; و موسسه «ماریست» انجام شد، تنها ۳۹ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا از عملکرد ترامپ راضی هستند در حالی که این رقم در میان ناراضیان ۵۳ درصد است. هشت درصد از پرسش شوندگان در این نظرسنجی نیز، نظری بینابین داشتند و چندان از پاسخ خود مطمئن نبودند.

نتایج این نظرسنجی، کاهش سه درصدی از میزان محبوبیت ۴۲ درصدی ترامپ در ماه گذشته میلادی را به نمایش می‌گذارد.

براساس این گزارش، میزان محبوبیت ترامپ در مقایسه با روسای جمهوری سابق آمریکا همواره پایین بوده است.

نظرسنجی جدید همچنین حاکی است که ۸۵ درصد از جمهوریخواهان از عملکرد ترامپ در مقام رئیس جمهوری راضی اند و تنها ۱۱ درصد آنان از عملکرد رئیس جمهوری کشورشان ناراضی هستند.

از سویی، تنها ۹ درصد از دمکرات‌ها رضایت خود را از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند، در حالی که ۸۷ درصد از دمکرات‌ها در این مورد ابراز نارضایتی کردند و چهار درصد نیز اطمینانی در مورد این مساله نداشتند.

نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت ژورنال» در تضاد است. در آن نظرسنجی که پیشتر در هفته جاری نتایج آن منتشر شد، بالاترین میزان رضایت از ترامپ ۴۷ درصد اعلام شد.

نتایج نظرسنجی ان بی سی و وال استریت ژورنال حاکی است که میزان محبوبیت از عملکرد ترامپ بیش از محبوبیت «باراک اوباما» سلف وی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۱۰، است.

نظرسنجی جدید که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، از ۲۱ تا ۲۳ اکتبر (۲۹ مهر تا ۱ آبان) از ۹۶۳ فرد بزرگسال در آمریکا انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت و منفی سه ممیز ۹ درصد اعلام شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.