هیل گزارش داد، این نظرسنجی که از سوی ان‌بی‌سی/وال استریت ژورنال انجام شده نشان داد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بالاترین سطح در تمامی نظرسنجی‌های برگزار شده از سوی این موسسات رسیده و معادل ۴۷ درصد است. این در حالی است که مجریان این نظرسنجی گفتند که محبوبیت باراک اوباما در نظرسنجی که آنها در مدت مشابه باقی مانده تا موعد انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۰ کنگره برگزار کردند، معادل ۴۵ درصد بوده است.

در اکتبر ۲۰۱۰ میزان محبوبیت باراک اوباما به شکلی تاریخی کاهش یافت و در انتخابات میان‌دوره‌ای همان سال نیز حزب وی تعداد چشمگیری از کرسی‌ها را در مجلس نمایندگان و سنا از دست داد.

با وجود آن که دونالد ترامپ نیز عمدتا یک رئیس جمهور نامحبوب در میان کلیت مردم آمریکا بوده اما محبوبیت بالای عجیبی میان جمهوری خواهان داشته و در همین نظرسنجی اخیر میزان محبوبیت او در میان جمهوری خواهان معادل ۹۰ درصد بوده است.

بسیاری از ناظران انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا را نوعی رفراندوم در مورد عملکرد ترامپ میدانند.

هم دموکراتها و هم جمهوری‌خواهان با رقابت انتخاباتی سختی روبرو هستند و تعدادی از سناتورهای دموکرات با موقعیت شکننده به دنبال حفظ کرسی‌هایشان به سبب آرا بالای دو رقمی در انتخابات سال ۲۰۱۶ به نفع ترامپ در ایالتهای متعلق به آنها هستند و در مقابل نیز جمهوری خواهان نیز نگران عدم محبوبیت ترامپ در میان گروه‌هایی نظیر زنان و گروه های دیگر هستند.

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد که رای دهندگان برای این انتخابات میان‌دوره‌ای نسبت به چند انتخابات قبلی اشتیاق بیشتری دارند و ۷۲ درصد دموکراتها و ۶۸ درصد جمهوری خواهان گفتند که کشش زیادی به انتخابات پیش رو دارند.

در عین حال این نظرسنجی در مجموع نشان داد که دموکراتها برتری ۹ درصدی بر جمهوری خواهان در رقابت برای به دست گرفتن کنترل کنگره دارند. ۵۰ درصد رای دهندگان احتمالی گفتند که می‌خواهند کنگره تحت کنترل دموکراتها قرار بگیرد و ۴۱ درصد نیز گفتند که خواهان تداوم تسلط جمهوری خواهان بر کنگره هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.