گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دومین کشتی تایتانیک احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ به دریا خواهد زد. سازندگان استرالیایی این کشتی می‌خواهند این نسخه در دریاها سفر کند، اما این پروژه مخالفانی هم دارد.

کشتی تایتانیک با نام کامل "تایتانیک RMS" در سال ۱۹۱۲ به آب انداخته شد. در آن زمان، تایتانیک یکی از گران‌ترین کشتی‌هایی بود که ساخته شده بود و یکی از بزرگترین‌ها هم بود.

اما در اولین سفر خود با یک توده یخ شناور برخورد کرد و از بیش از ۲۲۰۰ مسافر حاضر در کشتی، تنها ۷۰۰ نفر جان سالم به در بردند. تقریبا ۱۵۰۰ مسافر و خدمه درگذشتند و اکثر قایق‌های نجات به کار نیامدند. این حادثه از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از معروف‌ترین حوادث مهندسی در تاریخ شناخته می‌شود.

بقایای این کشتی در طول قرن اخیر حس کنجکاوی شکارچیان گنج و مورخان را برانگیخته است.

غرق شدن تایتانیک در سال ۱۹۹۷ با فیلمی که جیمز کامرون با نقش آفرینی لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت ساخت، تا همیشه در اذهان ثبت شد.

اما به نظر می‌رسد این فاجعه باعث نشده تا کسی به فکر ساختن نسخه دوم تایتانیک نیافتد.

اقیانوس ها در انتظار تایتانیک II + واکنش فضای مجازی به خبر ساخت تایتانیک ۲

جزئیات تایتانیک II

بر خلاف تایتانیک RMS که در بلفاست ایرلند ساخته شد، این کشتی در پاریس ساخته می‌شود. این پروژه تحت نظارت "کلایو پالمر"(Clive Palmer) رئیس شرکت "بلو استار"(Blue Star) انجام می‌شود.

تایتانیک ۲ همچنین به اندازه کافی دارای جلیقه‌ها و قایق‌های نجات به تعداد همه مسافران و خدمه خواهد بود.

بدنه کشتی نیز مقاوم‌سازی خواهد شد. با این حال، همه چیز فوق العاده شبیه به کشتی اصلی خواهد بود.

پالمر در بیانیه‌ای گفت: این کشتی همان مسیر سفر تایتانیک اصلی را دنبال خواهد کرد و مسافران را از ساوت‌همپتون به نیویورک خواهد برد. اما در این بین، همچنین سراسر جهان را دور خواهد زد تا توجه مردم را جلب کند.

البته این نسخه تنها نسخه از تایتانیک نیست که ساخته می‌شود. یک شرکت چینی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یک کشتی شبیه به تایتانیک با ۱۴۵ میلیون دلار (یک میلیارد یوان) خواهد ساخت. با این حال، این کشتی هرگز به آب انداخته نشد. ایده این بود که از آن در رودخانه کیجانگ به عنوان یک محل توریستی استفاده شود.

پالمر گفت: تایتانیک کشتی رویاها بود. بیش از یک قرن است که افسانه تایتانیک زنده نگه داشته شده است. میلیون‌ها نفر خود را در حال سفر با آن تصور کرده‌اند. اکنون تایتانیک ۲ این رویاها را به حقیقت می‌رساند.

اقیانوس ها در انتظار تایتانیک II + واکنش فضای مجازی به خبر ساخت تایتانیک ۲

واکنش فضای مجازی به خبر ساخت تایتانیک ۲

از زمانی که خبر ساخت تایتانیک ۲ منتشر شد، مردم در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مختلفی نشان دادند. بعضی‌ها گفتند که تایتانیک ۲ بسیار امن‌تر از کشتی اول خواهد بود، زیرا گرم شدن کره زمین همه توده‌های یخی تهدید کننده را ذوب کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.