به گزارش سایت شبکه الجزیره، منال الشریف، فعال حقوقی عربستانی که جوایز بین‌المللی زیادی در زمینه حقوق زنان عربستانی کسب کرده، از صحبت‌هایی که با سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر سلطنتی عربستان داشته پرده برداشت.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: سپتامبر ۲۰۱۷ با سعود القحطانی صحبت کردم و برای پسرم حمزه ویزا خواستم. بعد از گفت‌وگوی تلفنی‌مان او مرا به عبدالله الفهد از مسؤولان دستگاه امنیت کشور وصل کرد. آن‌ها خواهان مهر اسناد و مدارک پسرم در سفارت عربستان در استرالیا شدند.

زن فعال عربستانی

وی گفت: عبدالله الفهد همان کسی است که حدود یک هفته قبل‌تر با او صحبت کرده بودم و به من گفته بود که براساس دستور مقامات ارشد نباید توئیت کنم. من مخالفت کردم. عبدالله الفهد بسیار پیگیر و دائما در تماس بود تا بفهمد اسناد پسرم حمزه چه شد. اگر لطف خدا نبود من هم از کسانی می‌شدم که به آن‌ها خیانت شد.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا نوشت که به نوارهای صوتی دست یافته که عمر عبدالعزیز، مخالف عربستانی آن را فاش کرده است. این فایل‌ها فاش می‌کنند که مقامات عربستان می‌خواهند مخالفان در خارج را با وعده پول و تامین امنیت‌ و حفظ جان‌شان به عربستان بازگردانند. از زمانی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شده، این تلاش‌ها بیشتر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.