صبح امروز تعدادی از رانندگان مینی بوس های دارای پلاک عمومی مقابل ساختمان شورای شهر تهران حاضر شدند و اعلام کردند که پیامک های جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک بر ایشان ارسال شده است.

این افراد مدعی بودند در حالی جریمه شده اند که پلاک آنها عمومی است و اجازه تردد برای آن ها در محدوده طرح ترافیک وجود دارد.

به گزارش عصر یکشنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی پیر حسینلو مشاور این نهاد گفت: شهرداری تهران تا اول تیرماه به رانندگان مینی بوس و اتوبوس مهلت داده بود تردد خود را در سامانه «تهران من» (my.tehran.ir) ثبت و حساب کاربری خود را شارژ کنند، تا آن تاریخ هم هیچگونه بدهی در حساب این رانندگان با پلاک «ع» لحاظ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تجمع کنندگان تنها در سامانه ثبت نام کرده، اما حساب کاربری خود را شارژ نکرده بودند ادامه داد: باوجود اینکه میزان تعرفه طرح ترافیک سال گذشته مینی بوس ها یک میلیون و اتوبوس ها دو میلیون تومان بود این افراد حساب خود را حتی به اندازه این مبلغ نیز شارژ نکرده و در محدوده تردد کرده بودند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نگرانی نماینده رانندگان مینی‌بوس و اتوبوس در مورد تعداد تردد روزانه توضیح داد: اگرچه نرخ طرح ترافیک به نسبت تردد و زمان ورود و خروج محاسبه می‌شود، هیچ محدودیتی در تعداد تردد به محدوده وجود ندارد و نرخ آن بر اساس اولین ورود و آخرین خروج محاسبه می شود؛ بنابراین در مورد این موضوع نگرانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق جلسه ای که امروز با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نماینده رانندگان برگزار شد، دغدغه این رانندگان مطرح و مقرر شد رانندگان حساب های خود را شارژ کنند تا در روزهای آتی دچار مشکل نشوند؛ البته در این جلسه تصمیم گیری شد مشکلات دیگر آنها در لایحه سال ۹۸ رفع شود.

پیرحسینلو با اشاره به اینکه تمامی افرادی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید حساب خود را شارژ کنند گفت: در غیر این صورت تردد در محدوده طرح ترافیک غیرقانونی است و شامل جریمه می شود.

به گزارش ایرنا محدوده طرح ترافیک، مناطق مرکزی پایتخت را شامل می شود و تنها دارندگان مجوز می توانند وارد آن شوند.

طرح ترافیک امسال متفاوت تر از سال های گذشته از ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی شد؛ در طرح جدید که از روز شنبه تا چهارشنبه هفته از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می شود نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می شود.

هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعت های اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر، از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

ساعت های قبل از ۱۰ و بعد از ۱۶ به عنوان اوج ترافیک محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.