جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هاشمی وزیر بهداشت نسبت به مشکلات گروهی از پذیرفته‌شدگان رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی واکنش نشان دادند. 

در این نامه آمده است: 

با  توجه به اعلام اسامی ذخیره رشته محل‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی سال ۹۸-۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی و استقبال گسترده پذیرفته شدگان ذخیره برای ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته محل‌های مذکور و نیز مهیا بودن کلیه امکانات آموزشی و رفاهی از قبیل: هیأت علمی، فضای آموزشی، آزمایشگاه، خوابگاه و.... برای کلیه ذخیره‌های اعلام شده در واحدهای این دانشگاه، خواهشمند است جهت جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی، امنیتی و سیاسی در شرایط حساس کنونی کشور و کمک به ادامه تحصیل جوانان در رشته‌های محل‌های مورد علاقه‌شان دستور فرمایند نسبت به افزایش پذیرش حداقل در برابر ظرفیت اعلام شده در رشته‌ محل‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند.

13970729000933_Test_NewPhotoFree

بررسی مشکلات دانشجویان پذیرفته‌ نشده دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش

در همین ارتباط نیز یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات دانشجویان پذیرفته نشده دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و با حضور مسئولین وزارت علوم و بهداشت خبر داد.

 علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد حقوق برخی از دانشجویان تضییع شده، از آن‌ها ثبت نام به عمل آمده، شهریه دریافت شده و حتی برای آن تعیین خوابگاه شده،‌ لذا در پی حساسیت مجلس و ارجاع رئیس مجلس، آقای دکتر عارف به عنوان رئیس کمیسیون آموزش امروز با دعوت از مسئولین وزارت علوم،‌ بهداشت و مسئولین دانشگاه آزاد موضوع را در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: مجلس نسبت به احقاق حق دانشجویان حساسیت دارد و تلاش می‌کند که حقی ضایع نشود.

وزیر بهداشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه آزاد تغییر نمی‌کند 

اما با توجه به درخواست نمایندگان مبنی بر حل مشکلات دانشجویان، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت:

اتفاق اخیر دانشگاه آزاد در زمینه جذب دانشجو در رشته‌های پزشکی باعث نخواهد شد وزارت بهداشت مقررات را زیر پا بگذارد، بنابراین ظرفیت‌ها برای پذیرش دانشجو همانی است که در ابتدا به این دانشگاه اعلام شده و قابل تغییر نخواهد بود.

مشکلات پذیرفته‌شدگان از کجا شروع شد؟ 

یحیی کمالی پور نماینده مجلس در خصوص ناهماهنگی، اختلال و اشتباه در اعلام ظرفیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در روزهای اخیر اتفاقی نادر در مراکز دانشگاه های آزاد سراسر کشور رخ داد؛ در مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشجویان اقدام به ثبت نام و واریز شهریه کردند اما پس از گذشت دو هفته از برگزاری کلاس‌ها پذیرش این دانشجویان از سوی دانشگاه لغو شد و از حضور آنها در کلاس‌های درس ممانعت به عمل آمد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که به علت بیکاری، نابسامانی اقتصادی و مشکلات معیشت فشارهای روحی و روانی بسیاری بر جوانان تحمیل می شود این گونه اقدامات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد با اقدام نسنجیده خود باعث سردرگمی عده‌ی زیادی از دانشجویان شده است زیرا بسیاری از آنها در سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شدند اما به علت قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اقدامی برای ثبت نام در مراکز آموزشی مذکور انجام ندادند. در حال حاضر نیز که زمان ثبت نام به پایان رسیده امکان ثبت نام در این دانشگاه ها را ندارند و دانشگاه آزاد نیز با توجیهاتی مانند اشتباه کادر آموزشی و مراکز شهرستان ها از قبول مسئولیت سرباز می زند.

کمالی پور با بیان اینکه اگرچه دانشگاه آزاد به دنبال ساماندهی وضعیت واحدهای خود در شهرستان ها است اما در حال حاضر نباید آینده دانشجویان را فدای این ساماندهی کند به خانه ملت گفت: درحالیکه دانشجویان مراحل ثبت نام، واریز شهریه و حضور در کلاس‌ها را گذرانده اند لغو پذیرش آنان از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ضربه سهمگینی به آینده و روحیه این افراد وارد می کند از سوی دیگر وجه این دانشگاه نیز در جامعه خدشه دار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.